Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران امروز -‌دوشنبه- نشستی خبری برگزار کردند. سه طرف امروز در آنکارا درباره وضعیت فعلی سوریه با یکدیگر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

سه طرف پس از برگزاری این مذاکرات نشست خبری مشترکی برگزار کردند.

در این نشست خبری اردوغان گفت: «باید برای تضمین صلح در سوریه مسئولیت بیشتری نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست سه‌جانبه ابعاد تازه‌ای را برای مسئله سوریه پیش می‌کشد.»

وی در ادامه گفت: «ترکیه، روسیه و ایران کاملا بر سر حفظ اتحاد سیاسی سوریه، تمامیت ارضی این کشور و رسیدن به راه‌حلی سیاسی با یکدیگر توافق دارند.»

اردوغان همچنین گفت: «تروریست‌ها بار دیگر با حمله روز گذشته به بیمارستانی در سوریه چهره خشن خود را نشان دادند.»

پوتین نیز گفت: «باید تلاش بیشتری برای کاهش تنش‌ها و از بین بردن تنش‌ها در ادلب صورت دهیم. باید تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرد. ایران و روسیه و ترکیه به سوریه کمک خواهند کرد تا این کشور بازسازی شود و فضا برای کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.»

وی افزود: «امیدواریم جامعه جهانی تلاش‌های خود به سوریه را افزایش دهد. باید بدون سیاسی‌سازی و پیش‌شرط کمک‌ها را به سوریه ادامه داد.»

پوتین در ادامه گفت: «توافق‌هایی که امروز به آن رسیدیم به پیشبرد صلح و امنیت در سوریه کمک می‌کند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تروریست نشست سه جانبه ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: همه طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند/ رئیسی: این حمله محدود بود و تمایلی به گسترش تنش ها نداریم

کاخ کرملین از گفت‌وگوی روسای جمهور ایران و روسیه درباره پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و تحولات منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور ایران در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق»، گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت منطقه داشتند.

پوتین ابراز امیدواری کرد که تمامی طرفین خویشتن‌داری معقولی از خود نشان دهند و اجازه ندهند که دور جدیدی از درگیری‌ها ایجاد شود.

رییس‌جمهور ایران نیز متذکر شد که اقدام ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی طی این حمله محدود بود و تاکید کرد که تمایلی به گسترش بیشتر تنش‌ها ندارد.

ایران، شامگاه شنبه، این عملیات را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه آن علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرده و این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت سه بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

دیگر خبرها

  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • پوتین: همه طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند/ رئیسی: این حمله محدود بود و تمایلی به گسترش تنش ها نداریم
  • رایزنی پوتین با رئیسی؛ همه طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند
  • ارتش مدافع تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران