Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار هزار و ۷۹۸ هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که ۲ هزار و ۷۹۸ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

برداشت موز در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶‌ هزار خانوار سیل‌زده +فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، سجادی مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان داشت: ۱۵۹ روستا در سیستان و بلوچستان با همکاری هلال‌احمر استان‌های فارس، یزد و کرمان ارزیابی شد و با همه توان، بارگیری و ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد.

وی افزود: با تلاش امدادگران تاکنون به ۶۳۷۷ خانواده متأثر از سیل کمک‌رسانی شده است.

کد خبر 6084309

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • مدیریت بیش از ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) بازگشایی راه‌های مسدود سیستان و بلوچستان تا ۱۰ روز آینده
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۶‌ هزار خانوار سیل‌زده +فیلم