Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«اسحاق جهانگیری» در مراسم روز ملی اورژانس با بیان اینکه در زمان وقوع سوانح، اولین فریادرس مردم، کارکنان اورژانس هستند، اظهارداشت: مردم انتظار دارند در سوانح مورد رسیدگی قرار گیرند و حضور به موقع و موثر اورژانس باعث تقویت سرمایه اجتماعی کشور می‌شود.

وی با اشاره به این که اعتماد مردم به اورژانس بزرگترین سرمایه آن است، گفت: مردم به اورژانس اعتماد دارند و این بزرگترین سرمایه اورژانس است، گفت: در کنار بخش درمان، همه دستگاه ها وظیفه دارند برای حفظ سلامت و جان مردم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهوری به بالا بودن تلفات جاده ای در کشور اشاره کرد و گفت: زمانی در تصادفات جاده ای ۲۷ هزار نفر تلفات داشتیم و با تلا شهایی که شد، این تعداد به حدود ۱۷ هزار نفر رسید.

جهانگیری از دستور کار پلیس راهور برای کاهش ۲ هزار نفری تلفات تصادفات خبر داد و ادامه داد: همه دستگاه ها کمک کنند تا تلفات تصادفات کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در مورد ایمنی وسایل نقلیه نباید مماشات شود تولید پیکان را زمانی که وزیر صنعت بودم، متوقف کردم.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگر ازسخنانش خواستار تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر شد و گفت: توزیع بنزین و گازوئیل با کیفیت در سراسر کشور به ویژه کلان‌شهرها از اقدامات خوبی است که به منظور بهبود سلامت مردم در این دولت انجام شد.

وی با بیان این که دولت مصمم بود طرح تحول سلامت را با حداقل هزینه انجام دهد، گفت: طرح تحول سلامت دستاوردهای زیادی داشت و پزشکان به مناطق محروم اعزام و در آنجا ماندگار شدند و خدمات ارزان در اختیار مردم قرار گرفت.

جهانگیری گفت: آمریکایی ها همه تلاش خود را کردند تا بودجه ما را محدود کنند اما ما هم تلاش کردیم تا نیازهای مردم را به هر شکلی تامین کنیم تردیدی در ادامه طرح تحول سلامت نداریم.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: آمریکا از هر روشی برای اخلال در بخش دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کند اما ما ۹۷ درصد دارو را در داخل تامین کردیم و برای سه درصد بقیه هم مقدار قابل توجهی ارز تخصیص دادیم. تلاش کردیم با وجود کمبود ارز، دسترسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه نشود.

مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران، سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور و جمعی از کارکنان اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مراسم، تعدادی از کارکنان و اعضای خانواده شهدای اورژانس، سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور و کریستف هلمن نماینده سازمان جهانی بهداشت‌ مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون اول رئیس جمهوری در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس تعدادی طرح اورژانس را در سراسر کشور افتتاح کرد.

روز ۲۶ شهریور ماه به نام روز اورژانس و فوریتهای پزشکی نام‌گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری دارو تجهیزات پزشکی تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: ایران یکی از بهترین نیروهای سلامت را داشته و این موضوع در دوران کرونا و دفاع مقدس به اثبات رسیده است. 

وی بیان کرد: برای به حداقل رسیدن زمان ممکن بر بالین مصدومان و بیماران موتورلانس را وارد چرخه فعالیت در اورژانس کشور کرده ایم. برخی از حوادث در هنگام انتقال مصدومان رخ می دهد که در این خصوص باید برنامه ریزی بهتری انجام شود. 

وی افزود: احترام به قانون بسیاری از معضلات را حل و از بروز حوادث پیشگیری خواهد کرد. 

عین اللهی تاکید کرد: اورژانس کشور به نوعی یک دانشگاه محسوب می شود. بازسازی اورژانس باید انجام شود. 

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت آموزش مردم در حوزه سلامت و به روز شدن اطلاعات و امکانات است.

وزیر بهداشت گفت:  بر اساس  دستورالعمل ابلاغی  درمان کودکان زیر هفت سال رایگان انجام می شود. 

افراد مسن برای دریافت داروهای شان دچار مشکل هستند و  دارو رسانی به صورت پایلوت انجام می شود. سکوها از چگونگی داروها مطلع نشده و دارو به صورت بسته بندی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. 

وزیر بهداشت افزود: پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی به خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال پرونده الکتروتیک سلامت به طور کامال اجرا شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود