Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:41:01 GMT

۶۰۰ هزار مسلمان میانماری در معرض «نسل‌کشی»

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۳۶۶۲

۶۰۰ هزار مسلمان میانماری در معرض «نسل‌کشی»

بازرس سازمان ملل هشدار داد بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که همچنان در میانمار به سر می‌برند، در معرض خطر جدی نسل‌کشی قرار دارند.

به گزارش مشرق، بازرس سازمان ملل امروز (دوشنبه) هشدار داد مسلمانان روهینگیا که همچنان در میانمار به سرمی‌برند با «خطر جدی نسل‌کشی» روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: بنگلادش خدمات مخابراتی به مسلمانان را ممنوع کرد

این مقام سازمان ملل همچنین هشدار داد که بازگشت یک میلیون نفر از مسلمان «روهینگیا» که در نتیجه اقدامات خشونت‌بار ارتش میانمار آواره شده‌اند، «غیرممکن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش شبکه «فرانس ۲۴»،  شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیته‌ حقیقت یابی را برای بررسی جنایات سال ۲۰۱۷ ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا تشکیل داد که این کمیته، جنایات ارتش میانمار را نسل کشی خواند و خواستار پیگیرد قانونی ژنرال‌های ارشد میانمار شد.

به گفته سازمان عفو ​​بین الملل، بیش از ۷۵۰ هزار پناهجوی روهینگیایی که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند از ۲۵  اوت (شهریور) ۲۰۱۷ و پس از سرکوب جامعه مسلمانان  این کشور از سوی نیروهای دولتی، به بنگلادش گریختند.

با اینحال، تیم حقیقت یاب سازمان ملل در گزارش جدید خود تأکید کرده است که همچنان ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در استان «راخینه» میانمار هستند که در وضعیت اسفناک و ناخوشایندی به سر می‌برند.

در این گزارش آمده است: «میانمار همچنان به هدف نسل‌کشی ادامه می‌دهد و  روهینگیا همچنان در معرض خطر جدی نسل‌کشی قرار دارد».

بازرس سازمان ملل ادامه می‌دهد که میانمار، همچنان «اشتباهات خود را انکار می‌کند و در حال از بین بردن شواهد است و حاضر به انجام تحقیقات مؤثر نیست».

طبق گزارش سازمان توسعه بین‌المللی انتاریو  (OIDA)، از ۲۵ آگوست (شهریور) ۲۰۱۷، نزدیک به ۲۴ هزار مسلمان روهینگیایی توسط نیروهای دولتی میانمار کشته شده، بیش از ۳۴ هزار نفر با آتش سوخته شده و متجاوز از ۱۱۴ هزار نفر دیگر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

این گزارش می‌افزاید، حدود ۱۸ هزار زن و دختر روهینگیایی نیز توسط ارتش و پلیس میانمار مورد تجاوز قرار گرفته و بیش از ۱۱۵ هزار خانه در این منطقه سوزانده شدند.

ارتش میانمار درباره سرکوب اقلیت روهینگیا مدعی‌ عملیات «پاکسازی» این مناطق از «عناصر افراطی» بوده است. ارتش میانمار در سال ۲۰۱۲ نیز حدود ۲۰۰  مسلمان روهینگیا را در ایالت راخین کشت و ۱۴۰ هزار نفر نیز آواره کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن مشرق ارتش میانمار سازمان ملل شورای حقوق بشر سازمان ملل میانمار روهینگیا سازمان ملل سازمان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان از وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدمهدی سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت 29 دقیقه بامداد، ‌زمین‌لرزه‌ 4.8 ریشتر در مرز استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان حوالی محمدآباد ریگان گزارش شد.

وی ادامه داد: طی تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان سیستان و بلوچستان 3 تیم‌ ارز یاب برای بررسی منطقه، اعزام شدند.

زلزله آسیب جانی نداشته است

سجادی گفت: تیم‌های جست‌وجو بررسی اولیه را انجام دادند و طبق گزارش‌ها، زلزله آسیب مالی و جانی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: بررسی منطقه همچنان ادامه دارد.

ارزیابی منطقه مسجد ابوالفضل

سجادی گفت: تیم‌های ارزیابی، منطقه مسجد ابوالفضل و روستای ولی‌اباد را که از توابع شهرستان ایرانشهر و کانون زلزله است، بررسی کردند. 

وی ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های شهری، آب و برق منطقه قطع شده است.

گفتنی است، تیم‌های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند و اطلاعات تکمیلی، متعاقبا گزارش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • خیابان‌های دوبی همچنان زیر آب + تصاویر
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • گزارش آنروا از کشف بمب‌های عمل نکرده در مدارس غزه
  • یتیم شدن ۱۹ هزار کودک فلسطینی در نتیجه جنگ غزه
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌