Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@00:05:01 GMT

کاربرد‌های جالب موز و پوست آن

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۳۷۷۲

کاربرد‌های جالب موز و پوست آن

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک عدد موز متوسط حاوی ۱۰۵ کالری، ۱۲% پتاسیم، ۱۷% ویتامین c، و ۱۲% فیبر مورد نیاز روزانه است. خیلی‌ها وقتی موز بیش از حد رسیده و سیاه می‌شود آن را دور می‌ریزند در حالی که می‌توانند از آن استفاده‌های زیادی ببرند.

کار‌هایی که می‌توانید با موز رسیده انجام دهید
یک عدد موز متوسط حاوی ۱۰۵ کالری، ۱۲% پتاسیم، ۱۷% ویتامین c، و ۱۲% فیبر مورد نیاز روزانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها وقتی موز بیش از حد رسیده و سیاه می‌شود آن را دور می‌ریزند در حالی که می‌توانند از آن استفاده‌های زیادی ببرند. کار‌هایی که می‌توانید با موز رسیده انجام دهید در ادامه مطلب آمده است.

زیبایی

موز به علت ارزش تغذیه‌ای بالایی که دارد بهترین وسیله برای درمان آکنه هاست. قسمت سفید پوست موز را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و بعد از آن تا جایی که می‌توانید صورت را آب نزنید.

کارایی پوست موز، درباره پوست موز

موز به علت ارزش تغذیه‌ای بالایی که دارد بهترین وسیله برای درمان آکنه هاست

از موز‌های رسیده ماسک مو بسازید. یک عدد موز، یک عدد آووکادو و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید و به مو‌ها بزنید. بعد از نیم ساعت مو‌ها را با شامپو بشوئید.

کاربرد موز، کاربرد پوست موز

از موز‌های رسیده ماسک مو بسازید

از پوست موز می‌توانید به عنوان مرطوب کننده پا‌ها استفاده کنید. قسمت سفید پوست موز را به پا بمالید و بعد از آن در صورت نیاز پا‌ها را بشوئید. این کار را روزانه چند مرتبه تکرار کنید.

از موز می‌توانید برای پا‌ها ماسک درست کنید. نصف یک عدد موز را با چند قطره عسل ترکیب کنید و به پا‌ها بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه پا‌ها را بشوئید.

خانه داری

برای براق کردن کفش‌ها قسمت سفید پوست موز را به کفش بمالید.

از موز برای براق کردن سطوح چوبی هم می‌توانید استفاده کنید. مقداری موز روی سطح بمالید تا زمانی که سطح چوبی کاملا براق شود.

برای براق کردن کفش‌ها قسمت سفید پوست موز را به کفش بمالید

اگر می‌خواهید لکه‌های جوهر را از روی پوست پاک کنید با پوست موز این کار را انجام دهید. فقط کافی است قسمت سفید پوست موز را روی پوست خود بمالید تا لکه از بین برود.

اگر می‌خواهید گوشت هنگام کباب شدن بیش از حد خشک نشود مقداری پوست موز روی گوشت قرار دهید سپس آن را داخل فر قرار دهید؛ و ۵ دقیقه قبل از این که گوشت را از فر بیرون بیاورید پوست موز‌ها را بردارید.

موز‌ها حاوی ماده‌ای به نام اتیلن هستند. ماده‌ای که دلیل رسیده شدن میوه هاست؛ بنابراین اگر میوه‌های نرسیده دارید آن‌ها را همراه با موز داخل پاکت قرار دهید بعد از ۲۴ ساعت میوه‌ها رسیده می‌شوند.

ماده اتیلن در موز باعث رسیدن زودتر میوه‌ها می‌شود

باغداری

اگر به دنبال روش غیرسمی برای دفع حشرات هستید از موز استفاده کنید. ۱ پیمانه سرکه سیب، ۱ پیمانه آب و یک عدد موز خرد شده را داخل یک ظرف در بسته قرار دهید و روی درب ظرف را سوراخ کنید. حشرات به سمت ظرف کشیده می‌شوند و به دام می‌افتند.

پوست موز خرد شده کود مناسبی برای گل هاست. پوست موز را زیر خاک در اطراف گل قرار دهید. پوست‌ها تجزیه می‌شوند و ویتامین‌ها و مواد معدنی تولید می‌کنند.

از پوست موز می‌توانید برای برق انداختن به برگ‌های گل‌های خانگی استفاده کنید.

پوست موز را زیر خاک در اطراف گل قرار دهید

سلامتی

چای موز رسیده سرشار از مواد معدنی است. هر شب قبل از خواب یک فنجان چای موز بخورید تا خواب آرام و بهتری داشته باشید. برای درست کردن چای موز داخل قابلمه یا کتری مقداری آب بریزید و موز‌های پوست نگرفته را خرد کنید و داخل آب بجوشانید و ۱۰ دقیقه هم بزنید. چای را داخل فنجان بریزید و روی آن مقداری دارچین بریزید.

منبع : زندگی آنلاین

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت موز خواص موز پوست موز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: مقارن با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سخنرانان بین‌المللی این سمینار، پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی این سمینار هستند.

سروش هاشمی گفت: دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافتها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، دکتر علی بیت اللهی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین هستند.

او افزود: این سمینار روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۴ در سالن همایش پارک علم و فناوری سمنان واقع در میدان استاندارد، بلوار جوان، پارک علم و فناوری سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری معاونت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898514

دیگر خبرها

  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • پیش‌بینی جالب ستاره سابق رئال در مورد ال‌کلاسیکو
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل
  • رصد حیات وحش بدون دیده شدن با سپر نامرئی‌کننده