Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان به مناسب سالگرد اخراج رضا خان پهلوی از ایران و انتصاب پسرش به عنوان شاه ایران روایت رهبر انقلاب از اتفاقات شهریور ۱۳۲۰ را منتشر کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نقش انگلیس خبیث در انتصاب محمدرضا پهلوی به عنوان شاه ایران را خطاب به مردم بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ نشان داده است که کشور انگلیس در رفتار با مردم ایران همواره به دنبال تجاوز به آب و خاک این سرزمین و به دست آوردن منافع برای خود بوده است. در پست منتشر شده در صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای آمده‌ است:

۲۵ شهریور ۱۳۲۰، دولت انگلیس پس از اخراج رضاخان از ایران، ‌فرزندش محمدرضا را به عنوان شاه ایران انتخاب کرد.‌

‌حسینفردوست، نزدیکترین شخص به محمدرضا پهلوی، در این باره می‌گوید: «بعدازظهر یکی از روز‌های نهم یا دهم شهریور، ولیعهد به من گفت: «همین امروز به سفارت انگلیس مراجعه کن. در آنجا فردی است به نام ترات که رئیس اطلاعات انگلیس در ایران است و درباره وضع من با او صحبت کن.»

من به سفارت انگلیس تلفن کردم. ترات مقداری صحبت کرد و گفت که محمد‌رضا طرفدار شدید آلمان‌ها است و ما اطلاعات دقیق داریم که او دائماً به رادیو‌هایی که در ارتباط با جنگ است گوش می‌دهد و نقشه‌ای دارد که خود تو پیشرفت آلمان در جبهه‌ها را برایش در آن نقشه با سنجاق مشخّص می‌کنی! من جریان را به محمد‌رضا گفتم. او شدیداً جا خورد که از کجا می‌داند که من به رادیو گوش می‌دهم.

‌شب بعد، به ترات گفتم که محمدرضا گفته که نقشه‌ها را پاره می‌کنم و رادیوی بیگانه هم گوش نمی‌دهم، مگر آن رادیو‌هایی که با اجازه شما باشد. ترات گفت: «خوب، ببینیم که آیا او در این بیانش، صداقت دارد یا نه؟!» چهار یا پنج روز پس از اوّلین ملاقات، ترات گفت: «محمدرضا پیشنهادات ما را انجام داده و این خوب است، ولی روس‌ها صراحتاً مخالف سلطنت هستند و خواستار رژیم جمهوری در ایران می‌باشند! آمریکایی‌ها هم بی‌تفاوتند و بیشتر هم، چون رژیم جمهوری را می‌شناسند به آن راغبند. ولی خود ما به سلطنت علاقمندیم.

بالاخره ۲۴ شهریور بود که ترات به من گفت: «با عجله همین امشب ترتیب کار را بده و هر چه زودتر محمدرضا به مجلس برود و سوگند بخورد و تأخیری در کار نباشد.»

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران

رهبر انقلاب در دیدار کارگران: یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند. نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

دریافت 14 MB

دیگر خبرها

  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان