Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه چهل و چهارمین سال روز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی در جمع خبرنگاران در رابطه با تولید صددرصدی دارو در کشور گفت: بار‌های بر این مورد تأکید کرده‌ام که با حمایت از تولید داخل و تشویق و ترغیب تولیدکنندگان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در این عرصه فعال کرده و امیدوارم با انتقال دانش فنی از بیرون به شرکت‌های داروسازی بتوانیم این سه درصد نیاز دارویی به خارج از کشور را طی دو سال باقیمانده از دولت تدبیر و امید به ۲ درصد تقلیل داده و رقم ۹۷درصد تولید دارو در داخل کشور را به ۹۹ درصد افزایش دهیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: همه کشور‌های جهان نیز به طور صددرصد نمی‌توانند دارو‌های مورد نیاز را خود را تولید کنند و اصلاً این امر مقرون به صرفه نیست. برای داروی برای مصرفی کشور در طول سال یک خط جدید با ظرفیت محدود با هزینه سنگین باید راه‌اندازی کنیم و مقرون به صرفه نیست، مگر اینکه امکان صادرات به دیگر نقاط دنیا را پیدا کرده و به شکل انبوه بتوانیم همه دارو‌ها را تولید کنیم.

نمکی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دارویی باید بتوانند استاندارد‌های وزارت بهداشت را پاس کنند، گفت: این شرکت‌ها باید بتوانند در کد استاندارد‌های جهانی تلاش کنند تا قدرت صادرات پیدا کرده و ضوابط و مقررات را رعایت کنند.

نمکی در ادامه در رابطه با مالیات پزشکان گفت: امیدوارم دیگر رسانه‌ها از من سوال مالیاتی نپرسند؛ چراکه من نه مسئول مالیات کشور هستم و نه مالیات‌پرداز هستم. خوشبختانه در طول عمرم هیچ کار خصوصی نداشتم.

وی ادامه داد: بزرگترین کار ما باید این باشد که همه از قانون تمکین کنند، همواره همکارانم را به تمکین از قانون تشویق کردم؛ همچنین از سوی دیگر بار‌ها عرض کردم که جامعه محترم پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم، این جامعه پزشکی همان جامعه‌ای است که جنگ و دفاع مقدس را مدیریت کرد و در شرایط سیل و زلزله و دیگر سختی‌ها در کنار مردم بود.

وزیر بهداشت افزود: تردید ندارم که فرار مالیاتی همان طور که در خیلی از اقشار ممکن است، وجود داشته باشد، در درصدی از جامعه پزشکی نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: درصد عمده فعالیت پزشکی ایران در بخش دولتی است، مالیات این افراد در پایان هر ماه به حساب دولت واریز می‌شود، در بخش خصوصی نیز ارقام نجومی که برخی می‌گویند که نیست، اما این طور هم نیست که بگوییم فرار مالیاتی هم وجود ندارد. از همکاران طبیب و کادر پزشکی تقاضا می‌کنیم که از قانون و مصوبات مجلس تمکین کنند، از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها نیز می‌خواهیم باعث تخریب سرمایه اجتماعی سنگین به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود