Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:59:05 GMT

دولت مصمم به ایجاد زیرساخت گردشگری در آشوراده است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۴۳۸۱

دولت مصمم به ایجاد زیرساخت گردشگری در آشوراده است

الیاس هیوه چی روز یکشنبه در حاشیه بازدید تور رسانه ای روستا که از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حال برگزاری است اظهار داشت: بندرترکمن ظرفیت زیادی در جذب گردشگر دارد و با معرفی صحیح این قابلیت ها سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

وی افزود: جزیره آشوراده به دلیل نبود زیرساخت دچار عقب ماندگی شده که با برنامه ریزی های صورت گرفته و نگاه توسعه محور دولت تدبیر و امید، تنها جزیره ایرانی دریای خزر بزودی مورد بهره برداری قرا خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با وجود این ظرفیت های بالقوه هنوز زیرساختهای مورد نیاز توسعه این صنعت در بندرترکمن فراهم نیست که تلاش می کنیم با فراهم آوردن ملزومات رونق گردشگری، درآمدهای حاصله از صنعت توریسم بندرگز را افزایش دهیم.

فرماندار بندرترکمن افزود: با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان در جذب گردشگر پس از در نظر گرفتن نقاط ضعف و کاستی های منطقه، با برنامه ریزی دولت تلاش برای تقویت زیر ساخت های گردشگری آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی به طرح های اشتغالزای روستایی بندرترکمن نیز اشاره کرد و افزود: بودجه امسال شهرستان ۱۱۵ میلیارد ریال است که با توجه به برنامه های پیش رو و طرح هایی اقتصادی و اشتغالزا اعم از کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و توریستی تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده که در ۳۱۸ طرح به خصوص در بخش روستایی هزینه گردید.

هیوه چی گفت: از میزان اعتبارات، حدود ۱۳۰ میلیارد ریال در دو بخش کشاورزی و دامپروری سرمایه گذاری شده تا ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید، از این پتانسیل های منطقه ای نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

وی بیان کرد: صنایع دستی یکی از مزیت های بندرترکمن است اما در سال های اخیر از آن غفلت شده که با همت میراث فرهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم نسل جدید را با این هنر دیرینه آشنا کنیم.

شهرستان بندرترکمن با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری گلستان آشوراده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر کمبود زیرساخت‌های گردشگری در مازندران خواستار راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در مراسم تکریم و معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی این استان با بیان اینکه اگر خدا پای کار بیاید، هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی کاری را بگیرد، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مردم و گره‌گشایی کار مردم باعث یاری رساندن از طرف خدا می‌شود.

وی افزود: در صورت ضعیف شدن در این راه و توجه نکردن به مردم مطمئناً با یاری خداوند مواجهه نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران معارفه زودهنگام استاندار مازندران را تدبیری از سوی وزارت کشور دانست و گفت: امیدواریم استاندار سابق مازندران با حکم جدیدشان در ستاد مبارزه مفاسد اقتصادی گام جدیدی را در عرصه مقابله با حوزه اقتصادی و زمین‌خواری بردارند، همان‌گونه که مازندران نیاز به توجه در این زمینه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: مازندران هم در بخش خدمات و هم در بخش‌های کشاورزی، مرکبات، صادرات، صنایع و مشکلات آن، گردشگری و دامداری خلاهایی دارد که نیاز به رفع آنها است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه مازندران هفتگی جمعیت آن دو برابر می‌شود و برای تردد و حمل‌ونقل با وجود این زیرساخت‌ها مناسب نیست، گفت: با وجود حجم مسافران با مشکل و کمبود آب، آرد و نان و زیرساخت‌های گردشگری و ترافیک مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: مازندران راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان را کم دارد و با حضور استاندار جدید امیدواریم این خدمات با رشد تصاعدی شاهد باشیم.

امام جمعه مازندران با اشاره به اینکه در امر حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب با وجود حمایت از نیروی انتظامی نیاز به مقابله با هنجارشکنان است، تصریح کرد: منابع طبیعی، آب و فاضلاب مشکلاتی در امر حقوقی دارند که نیاز به ورود جدی برای رفع آن است.

کد خبر 747194

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران