Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:06:42 GMT

آیا تهدید کردن جرم است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۴۳۹۹

یک وکیل پایه یک دادگستری درباره جرم بودن تهدید کردن در ملأعام و مجازات آن در قانون توضیح داد. ناطقان: بسیاری از افراد برای انجام کار مجرمانه خود به تهدید متوسل می‌شوند و با انجام این کار به دنبال پیش بردن برنامه‌های خود هستند، اما گاهی اوقات این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی می‌شود که قانون گذار برای آن جرم انگاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مهدیه مقدوری وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تهدید کردن بیان کرد: اگر فردی در ملأعام دیگری را تهدید کند تحت تعقیب قانون  و مجازات قرار می‌گیرد.
تهدید به صورت نوشتار چیست؟

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به تهدید به صورت پیام و نوشتاری گفت: اگر تهدید به صورت ارسال پیام باشد فردی که مورد تهدید قرار گرفته باید ادله موجود مانند پرینت پیام‌های خود را به دادگاه صالحه تقدیم کنند.

او درباره جرم تهدید کردن اظهار کرد: اگر تهدید در ملأعام و با حضور شاهدان باشد جرم است و قانون برای آن جرم انگاری کرده است.

مقدوری ادامه داد: هم جزای نقدی و هم حبس از جمله جرایمی است قانون برای مجرم تهدید کننده در نظر گرفته است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تهدید کردن ، جرم ، مجازات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تهدید کردن جرم مجازات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید کابویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برخی کاربران فضای مجازی، در پاسخ به این اقدام کاتِن، صدور حکم جلب را برای این سناتور آمریکایی، از جانب دیوان بین المللی کیفری لاهه خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • تهدید کابویی
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد