Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:15:22 GMT

تشکیل جلسه در کاخ سفید درباره حمله به آرامکو عربستان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۴۷۳۶

تشکیل جلسه در کاخ سفید درباره حمله به آرامکو عربستان

رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های ارشد این کشور جلسه‌ای درباره چگونگی واکنش ایالات متحده به حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی برگزار کردند.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های ارشد این کشور امروز -‌دوشنبه- جلسه‌ای درباره چگونگی واکنش ایالات متحده به حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقام‌های ارشد آمریکایی گزارش دادند که ترامپ و مقام‌های بلندپایه این کشور در کاخ سفید این جلسه را برگزار کردند.

مقام‌های آگاه گزارش دادند که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، بناست در این جلسه شواهدی درباره عامل این حملات ارائه کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دونالد ترامپ حمله پهپادی حمله به تاسیسات نفتی عربستان مایک پمپئو آرامکو عربستان اردوغان شبنم نعمت زاده علیرضا صالح هپکو اراک انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس آمریکا از همکاری با اسرائیل در واکنش به ایران

برخی از مقامات ارشد آمریکایی از واکنش عجولانه اسرائیل به پاسخ موشکی ایران اظهار نگرانی می‌کنند و از این مساله می‌ترسند که با تشدید تنش‌ها، پای آمریکا نیز به این جنگ کشیده شود.

به گفته سه نفر از مشاوران ارشد کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هرچند پیامی آهنین در حمایت از اسرائیل صادر کرده است ولی در جلسات خصوصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش تنش‌ها ابراز نگرانی کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفتگو با ان بی سی از تماس بایدن با نتانیاهو خبر داد و گفت که بایدن از نتانیاهو خواسته واکنشی به پاسخ موشکی ایران نشان ندهد، چون آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی حملات موشکی ایران هرچند خسارات نسبتاً محدودی داشت، ولی قدرت بازدارندگی شدیدی در تاریخ منطقه به وجود آورد.

چند ساعت بعد از این حملات سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: عملیات به پایان رسیده است و ما تمایلی به ادامه آن نداریم.

یک مقام اسرائیلی در دفتر نتانیاهو گفته است که اسرائیل قصد دارد با همه شرکای خود مشورت کند، ولی تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد.

مقام ارشد کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت که فکر نمی‌کند اسرائیلی‌ها استراتژی خاصی برای پاسخ به ایران داشته باشند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند.

منبع: ایرنا

tags # اسرائیل ، آمریکا سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • ترس آمریکا از همکاری با اسرائیل در واکنش به ایران
  • زمان نشست سران گروه هفت درباره حمله شب گذشته ایران
  • نشست سران گروه هفت درباره حمله ایران علیه اسرائیل
  • پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران
  • حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • وزیر دفاع آمریکا به وزیر جنگ اسرائیل: قبل از حمله به ایران به ما اطلاع دهید
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط
  • بایدن: حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • آمریکا خطاب به اسرائیل: قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حمله ایران، به ما اطلاع دهید