Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :استفاده از بطری های شیشه ای تا ۱۵ بار در چرخه بین تولید و مصرفمدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه بازیافت شیشه دلایل زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی مهمی دارد، اعلام کرد: هر بطری شیشه ای می تواند تا ۱۵ بار در چرخه بین تولید و مصرف مورد استفاده قرار بگیرد و کیفیت آن کاهش پیدا نکند.

به گزارش امتداد ، دکتر صدرالدین علیپور با اشاره به اینکه تجزیه شیشه های دفن شده در طبیعت حدود چهار هزار سال به طول می انجامد، اظهار کرد: استفاده روز افزون و محدودیت مواد خام برای تولید این نوع ظروف، باعث شده بازیافت آن به عنوان مناسب ترین گزینه برای دفع این مواد انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیپور با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری، بالاترین و تیرماه پایین ترین آمار زباله های خشک جمع آوری شده در تهران را داشته ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در فروردین ماه امسال بالاترین و خرداد ماه پایین ترین آمار بازیافت شیشه را ثبت کرده ایم.
او با بیان اینکه کمبود بازیافت شیشه موجب هدر رفتن بخش عظیمی از سرمایه های ملی شده است، خاطرنشان کرد: بازیافت شیشه باعث ۲۰ درصد کاهش آلودگی هوا و ۵۰ درصد کاهش آلودگی آب نسبت به تولید آن از مواد اولیه می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر دلایل بازیافت شیشه، عنوان کرد: بازیافت شیشه در کاهش هزینه ها موثر است چرا که شیشه از مقدار زیادی مواد خالص و ارزان قیمت تهیه می شود. در واقع برنامه اصولی بازیافت، آشتی دهنده و همسو کننده فعالیت های اقتصادی با برنامه های حفاظت از محیط زیست است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد