Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:41:02 GMT

۱۰۵ حادثه در زنجان امسال در سامانه سما ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۴۹۰۳

۱۰۵ حادثه در زنجان امسال در سامانه سما ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان، بر ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: جمع‌آوری داربست‌های موقت، اشیای قابل جابه‌جایی و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری قطع برق، آب و گاز و اطلاع‌رسانی به گروه‌های ذی‌ربطی که می‌توانند در مخاطره باشند، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بی تردید باید اقداماتی برای پاسخ احتمالی برای بحران وزش تند باد در نظر گرفته شود و ارگان‌ها آمادگی لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، افزود: بر اساس قانون جدید که توسط ریاست‌جمهوری ابلاغ شد، نام این جلسات از شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ستاد پیشگیری هماهنگی عملیات پاسخ به بحران تغییر پیدا می‌کند.

توحید سلیمی ادامه داد: بر اساس این قانون، از این پس ۲ نوع جلسه عادی و اضطراری به همین منظور برگزار خواهد شد.

وی به حوادث شش ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: تا امروز در استان ۱۰۵ حادثه در سامانه سما ثبت شده که بیشترین حوادث مربوط به آتش‌سوزی با ۶۴ مورد حادثه در راس حوادث بوده و به لحاظ شهرستانی، ماه‌نشان در شش ماهه اول امسال ۳۰ مورد حادثه را به خود دیده که جزو بیشترین حوادث در استان بوده است.

سلیمی  یادآور شد: به لحاظ تعداد فراوانی در سال‌جاری، آتش‌سوزی افزایش پیدا کرده است که باید تمهیداتی در این خصوص اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان اظهار کرد: از سال ۸۲ تا ۹۸ میزان خسارت با اعتبارات تخصیصی به هیچ عنوان برابری نمی‌کند و قابل مقایسه نیست.

سلیمی با بیان اینکه ۵۰۰۰ میلیارد تومان از سال ۷۲ تا سال ۹۸ در اثر حوادث خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: این در صورتی است که تنها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این امر تخصیص یافته است.

رسول همتی، مدیر کل  اداره‌کل هواشناسی استان زنجان نیز خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد از بعد از ظهر امروز افزایش داشته و تا ۶۰ کیومتر بر ساعت رسیده است، این در حالی است که احتمال می‌رود تا فردا این سرعت باد به ۷۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد.

کد خبر 4720483

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان سیلاب ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا شیراز مراسم عزاداری ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم