Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در سخنان خود در نشست سه جانبه آستانه در آنکارا پایتخت ترکیه بر حمایت کشورهای حامی مذاکرات آستانه از دولت و ملت سوریه و حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.
وی گفت: تلاش های ما سبب باثباتی اوضاع سوریه و آغاز روند حل و فصل مسائل این کشور شده است که مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوتین خاطرنشان کرد: با حمایت سران ایران، روسیه و ترکیه، هیات‌های سه کشور نیز مذاکره می‌کنند و در گفت‌وگوها، طرف‌های سوری و نیز برخی کشورها شرکت دارند و به تازگی عراق و لبنان نیز به مذاکرات سوریه پیوسته‌اند.
وی همچنین به نقش مهم کنگره مذاکرات ملی سوریه اشاره کرد که نزدیک به دو سال پیش در سوچی روسیه برگزار شد و یادآوری کرد که نتیجه مهم برگزاری این کنگره کمیته قانون اساسی سوریه بود که تقریبا کار تشکیل آن به پایان رسیده است.
پوتین گفت: همینک نوبت انجام کارها در مورد کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو است و انتظار داریم در آینده نزدیک کار خود را آغاز کند.

ادامه مبارزه بی‌امان با تروریسم
رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که مبارزه بی‌امان با تروریستها باید ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: اوضاع ادلب که کانون اصلی تروریست‌ها در سوریه است موجب نگرانی جدی شده است و گروه‌های تروریستی از این منطقه به مناطق دیگر سوریه اقدامات تحریک آمیز انجام می‌دهند.
پوتین گفت: باید تلاش‌های مشترک برای مقابله با این تهدید با احترام به حق حاکمیت سوریه صورت گیرد.

لزوم توجه به حل مسائل انسانی سوریه
رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم توجه به حل مسائل انسانی سوریه تاکید و خاطرنشان کرد که بیش از 300 هزار آواره سوری به کشور خود بازگشته و یک میلیون 300 هزار نفر نیز از مهاجران داخلی به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.
وی افزود: باید به بازسازی مناطق سوریه و ترمیم و احداث بیمارستان‌ها، مدارس و جاده‌های این کشور توجه کرد. 
پوتین در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات امروز سودمند باشد و به تثبیت اوضاع سوریه و احیای حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و برقراری آرامش در سوریه کمک و ثبات و آرامش منطقه را تحکیم بخشد.

گفتنی است، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته وارد آنکارا شد، امروز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد. 
اردوغان و پوتین نیز یک دیدار دوجانبه در آنکارا انجام دادند، بعد از انجام مذاکرات دوجانبه سران سه کشور، مذاکرات سه جانبه طرفین آغاز شد.
سران سه کشور اکنون در مصاحبه مطبوعاتی مشترک شرکت کرده اند.

روحانی امشب و پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی مشترک، به تهران بازخواهد گشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین پایتخت دولت سوریه شورای امنیت سازمان ملل روسیه عراق لبنان قانون اساسی قانون حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران رجب طیب اردوغان ترکیه مصاحبه پایتخت حسن روحانی رجب طیب اردوغان شورای امنیت سازمان ملل عراق قانون اساسی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علی باقری معاون سیاسی وزیر  خارجه ایران در مورد سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی ویژه خبری گفت: در طول این مدت بحث اساسی که مطرح بود، این بود که ما به دنبال تنش نیستیم. ما در طول هفت ماه گذشته از همه‌ی ظرفیت‌های خودمان چه ملی، چه منطقه‌ای و چه بین المللی استفاده کردیم تا تنش در سطح منطقه تسری پیدا نکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ما در چارچوب سیاست همسایگی، تعامل بسیار به هم پیوسته‌ای را با کشور‌های همسایه ایجاد کردیم. این امروز یک سرمایه‌ی ارزشمند برای جمهوری اسلامی ایران برای مواجهه با دشمن منطقه و طرفی است که همواره به دنبال اخلال و ثبات زدایی از منطقه است و همیشه توانسته منافع نامشروع خودش را از طریق قلدری تعقیب بکند.  تحکیم پیوند‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه  فضای جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تعامل ایران با کشورهای منطقه در زمان پاسخ به رژیم صهیونیستی و اجرای عملیات وعده صادق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیام پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی برای منطقه

کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران هم قدرت و هم این اراده را دارد که به مخل امنیت منطقه اجازه ندهد امنیت منطقه را مختل کند.
جمهوری اسلامی به کسی اجازه شیطنت، اشتباه یا دیوانگی در منطقه را نمی دهد. 
هزینه بی ثباتی را باید طرفی بدهد که ثبات زدا است.
همه ما یعنی کشورهای حوزه ی  خلیج فارس بر این نکته اذعان داریم که  مناسبات سیاسی مبتنی بر اعتماد متقابل باید با روابط مستحکم و به هم پیوسته ی اقتصادی تضمین بشود که لازمه آن ثبات و امنیت است. ایران در این قضیه نشان داد  که ضامن این امنیت است. این برای کشورهای منطقه اطمینان بخش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در خدمت منافع و امنیت ملی ایران

ایران توانمندی ثبات ساز نظامی خودش را از جایی اجاره نکرده و وابستگی به کسی ندارد، چون اگر از جایی گرفته بود باید بالاخره منافع آن طرفی که این توانمندی را در اختیار ایران قرار داده باید رعایت کند؛ این داشته و سرمایه ایرانی است و لذا صرفا ما به دنبال امنیت ملی خودمان هستیم صرفا به دنبال صیانت از تمامیت ارضی خودمان هستیم لذا این داشته خودمان را برای آن به کار می گیریم، این برای کشورهای منطقه هم اطمینان بخش هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جمهوری اسلامی ایران وزنه ثبات ساز در حوزه شامات و خلیج فارس 
ایران وزنه ثبات بخش بین مناسبات در خلیج فارس و منطقه شامات است؛ عملیات وعده صادق تبلور  این نقش ثبات ساز بین حوزه خلیج فارس و حوزه شامات بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود