Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:09:28 GMT

دروغ بزرگ ترامپ در مورد مذاکره با ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۱۴۰

دروغ بزرگ ترامپ در مورد مذاکره با ایران

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان دوشنبه شب در تارنمای خود نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در پیامی توئیتری مدعی شد اینکه وی گفته باشد مایل به دیدار با [مقام‌های] ایران «بدون شرط» است، دروغی است که رسانه‌ها منتشر کرده اند.

اما به نوشته سی‌ان‌ان، ترامپ و مقام‌های دولتش بارها در مناسبت‌ها و رسانه‌های مختلف گفته‌اند که رئیس جمهوری آمریکا خواهان دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی‌ان‌ان هفت مورد از این اظهارات را فهرست کرده که به شرح زیر است:

ترامپ در 30 ژوئیه 2018 در کنفرانس خبری مشترک با «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا گفت: من قطعا باور دارم که آن‌ها (ایرانی‌ها) بالاخره خواهان دیدار با من خواهند شد، و من آماده‌ام هر زمان که آن‌ها می‌خواند، ملاقات کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به اینکه آیا پیش‌شرطی برای این دیدار دارد، تاکید کرد: هیچ پیش‌شرطی. هیچ. اگر آن‌ها می‌خواهند دیدار کنیم، ملاقات می‌کنم. هر زمان که آن‌ها می‌خواهند. این برای کشور [ما] خوب است. برای آن‌ها خوب است. برای ما و جهان خوب است. هیچ پیش‌شرطی.

«هوگان گیدلی» معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی در 31 ژوئیه 2018 در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ حاضر به ملاقات با سران ایران بدون هیچ پیش‌شرطی است، تصریح کرد: این موضوع تغییری نکرده است. اما او به صورت شفاف گفته که از ایران چه می‌خواهد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در 2 ژوئن 2019 در نشستی خبری در سوئیس به صراحت گفت: ما آماده‌ایم وارد گفت‌وگویی بدون هیچ پیش‌شرط شویم. ما آماده‌ایم با آن‌ها بنشینیم.

بار دیگر ترامپ در تاریخ 23 ژوئن 2019 در گفت‌وگویی با «چاک تاد» مجری ارشد شبکه خبری ان‌بی‌سی با بیان اینکه دنبال جنگ نیست اما نمی‌خواهد که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد، تاکید کرد: می‌خواهید گفت‌وگو کنیم؟ بسیار خب. مجری ان‌بی‌سی پرسید: بدون هیچ پیش‌شرطی؟ ترامپ پاسخ داد: تا جایی که به من مربوط می‌شود، نه. بدون هیچ پیش‌شرطی.

مایک پنس معاون ترامپ نیز در همان روز به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: رئیس جمهوری ایالات متحده به صورت شفاف گفته است که ما آماده مذاکره با ایران بدون هیچ پیش‌شرطی هستیم.

معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در مناسبتی دیگر در 28 اوت 2019 به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: خب، ببینید، او (ترامپ) صریحا گفته است که می‌خواهد با سران ایران گفت‌وگو داشته باشد، بدون پیش‌شرط. او در این باره خیلی صریح بوده است. در نشست سران گروه هفت هم به صراحت گفت.

اما جالب‌ترین مورد این است که درست یک هفته پیش از اینکه ترامپ اظهارات بدیهی خود و مقام‌های دولتش را انکار کند، پمپئو به همراه استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست خبری مشترکی همین موضوع را به صراحت گفتند.

منوچین بیان داشت: فکر می‌کنم که می‌دانید ما علیه ایران بیش از هر کشور دیگری تحریم اعمال کرده‌ایم... اکنون ترامپ اعلام کرده است که خوشحال می‌شود که دیداری (با مقام‌های ایران) بدون هیچ پیش‌شرطی داشته باشد.

به فاصله کمی از منوچین، پمپئو نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال دیداری میان ترامپ و سران ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه جاری وجود دارد، گفت: حتما... رئیس جمهوری خیلی صریح گفته است که آماده ملاقات بدون پیش‌شرط است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جنگ رسانه مجمع عمومی سازمان ملل برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس

زیر پرچمی ایستاده و عکس گرفته که سرکردگانش طی حدود ۱۷۰ روز بیش از ۳۱ هزار انسان غیرنظامی و بی‌گناه شامل زن و کودک را کشته است و با حمایت از آنها با هشتگ اسرائیل می‌نویسد: «آنها برای دفاع از خود نیازی به اجازه شما ندارند.»

 این درحالی است که سطح این جنایات انقدر زیاد بوده که آمریکا در آخرین حرکت جهانی در سازمان ملل برای توقف این فاجعه انسانی با همه حمایت‌هایش مجبور شد رای ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه آتش بس جنگ علیه غزه بدهد.

" احمد باطبی" نه تنها یک عنصر ضدانقلاب بلکه نماد یک نگرش فکری و کلکسیونی از وطن فروشی است. از روزی که وی آن پیرهن به اصلاح خونین را روی دستش گرفت و عکس گرفت و رسانه‌های ضدانقلاب آن را پیراهن عثمان کردند تا به امروز که زیر بیرق صهیونیست‌ها عکس می‌گیرد ۲۵ سال گذشته است. 

باطبی که سلبریتی ضدانقلاب است و پروژه کشته‌سازی را به نوعی با وی کلید خود که تا به امروز ادامه دارد با همان عکس ویزای اقامت در آمریکا را گرفت؛ عکسی که بعد‌ها وی اعتراف کرد که آغشته به خون مرغ بوده است. روایتی سراسر دروغ از فردی که نه دانشجو بود و نه زیرپیراهنی که در دست گرفته بود خون انسان!

روز شنبه ۱۹ تیر۷۸ روزنامه اصلاح‌طلب خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد» و در کوی دانشگاه پلاکارد‌هایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری، در میان دانشجویان توزیع شد در حالی که به سرعت مشخص گردید تمامی اسامی مذکور جعلی بوده است! بعد‌ها عکس باطبی روی جلد مجلات امریکایی نقش بست.

او حتی دیدار‌های با جرج بوش، اوباما و وزاری خارجه آمریکا داشته و روزگاری در رسانه صدای آمریکا مشغول به کار بود، اما بعد از مدتی اخراج شد. درواقع این اخراج بعد حدود ۳ سال نشان داد وی به عنصری سوخته در اردوگاه ضدانقلاب تبدیل شده است.

وی در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ نیز به همراه ۲۹ تن از عناصر ضدانقلاب طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ارسال خواستار تشدید تحریم ملت ایران شدند؛ این نامه خائنانه بازتاب زیادی در بین مردم ایران داشت و به‌عنوان سندی بر مزدوری مخالفان جمهوری‌اسلامی شناخته شد.

باطبی در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او دیدار و دربارهٔ ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران در جنگ حداکثری صحبت کردند.

حالا وی با پرچم رژیم صهیونیستی عکس انداخته است. البته از کسی که برای هموطنانش از رئیس جمهور پیشین آمریکا درخواست تحریم می‌کند، دفاع از رژیمی که کشتار مردم و کودکان غزه را ادامه می‌دهد، این اقدام موضوع دور از ذهنی نیست؛ منتها به نظر می‌رسد باطبی به عنوان یک مهره سوخته به درجه‌ای رسیده که دنبال کارفرما جدید است و ماحصل آن نیز این عکس می‌شود که پیام جالب توجهی از عاقبت امثال وی را حکایت می‌کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • واکنش معین به خبر حضور پنهانی‌اش در ایران | جزییاتی آخرین حضور این خواننده در زادگاهش
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آندرتیکر، قهرمان سابق کشتی کچ دنیا به ایران می‌آید/ اخبار WWE
  • واکنش معین به حضور پنهانی‌اش در ایران
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • اولین واکنش معین به خبر رفت و آمدش به ایران
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا