Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@17:48:27 GMT

رزمایش مشترک روسیه و چین در قزاقستان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۳۲۰

رزمایش مشترک روسیه و چین در قزاقستان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه رزمایش نظامی بزرگ سالانه خود را با بسیج ۱۲۸ هزار نیرو از جمله نظامیان چینی با پیش فرض مقابله با یک حمله تروریستی در مرکز کشور آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در رزمایش تسنتر ۲۰۱۹ که در منطقه اورنبورگ در نزدیکی مرز قزاقستان برگزار می‌شود، بیش از ۲۰ هزار خودروی نظامی، ۶۰۰ شئی پرنده و ۱۵ کشتی حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر سربازان روسی، نظامیانی از چین، هند، پاکستان و چند کشور آسیای میانه در این رزمایش شرکت خواهند کرد. همچنین حدود ۲۰ هواپیما و بالگرد چینی در این تمرین نظامی حضور خواهند داشت. سناریوی این رزمایش مقابله با کشوری است که ماهیت تروریستی دارد و با روسیه وارد جنگ شده است.

الکساندر فومین, معاون وزیر دفاع روسیه، هفته گذشته گفت: «یک دولت تخیلی در جنوب غرب روسیه شکل می‌گیرد. رهبران آن با سازمان‌های تروریستی بین المللی هم نظر هستند. این کشور خیالی دارای ارتشی توسعه یافته است و تلاش می‌کند به روسیه فشار نظامی وارد کند. افزایش تنش‌ها سرانجام به درگیری نظامی منجر می‌شود».

نخستین مرحله این رزمایش به ایجاد هماهنگی در فرماندهی، مقابله با حملات هوایی و عملیات شناسایی اختصاص خواهد داشت. در مرحله دوم نیز ائتلاف بین المللی که توسط روسیه شکل گرفته است، دست به حملات گسترده علیه دشمن خواهد زد.

روسیه همه ساله در ماه سپتامبر اقدام به برگزاری رزمایش نظامی می‌کند. در جریان رزمایش سال گذشته که در منطقه سیبری شرقی و خاور دور روسیه برگزار شد، ۳۰۰ هزار نیرو شرکت کردند. همچنین ادوات نظامی مدرن روسیه مانند موشک‌های اسکندر که قالبیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، مورد استفاده قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات نظامی روسیه چین آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی، نخست وزیر هند و رییس جمهور قزاقستان در پیام‌هایی جداگانه از طرف خود و مردم کشورهایشان عید سعید فطر را به حجت الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهور، دولت و ملت ایران تبریک گفتند و از خداوند متعال برای همه مسلمانان آرزوی بهره‌مندی از برکات این عید بزرگ را مسالت کردند.

کد خبر 6081254

دیگر خبرها

  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار