Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@06:44:53 GMT

روحانی به وطن بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۳۳۳

روحانی به وطن بازگشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که به منظور شرکت در پنجمین اجلاس سه‌جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه پیرامون بحران سوریه به آنکارا سفر کرده بود، دقایقی پیش وارد تهران شد.

رئیس جمهوری در این سفر که به دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه انجام شد، علاوه بر حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه برگزار شد و کنفرانس خبری رئیسان جمهوری سه کشور، دیدار‌های جداگانه‌ای نیز با ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهوری اسلامی ایران که یکشنبه شب وارد آنکارا شده بود در نخستین گام سفر رسمی خود یک دیدار دوجانبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه داشت.
در این نشست که در پشت در‌های بسته برگزار شد روسای جمهوری دو کشور در زمینه مسایل دوجانبه خصوصا مسایل مورد علاقه اقتصادی بین دو طرف، مسایل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
روحانی در قبل از نشست سه جانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز یک دیدار دوجانبه داشت.
بعد از دیدار روحانی و پوتین روسای جمهوری سه کشور نشست سه جانبه خود را برگزار کردند. سپس بعد از نشست سه جانبه روسای جمهوری سه کشور، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.
رئیس جمهوری ایران در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با بیان اینکه خوشبختانه هر سه کشور برای حل مسایل سوریه اتفاق نظر دارند، گفت: همه ما نسبت به مساله حفظ تمامیت ارضی سوریه نظر واحدی داریم.
وی با اشاره به اینکه ۹ سال است که سوریه در رنج و عذاب تروریست‌ها قرار دارد و این را می‌دانیم چه کسی به آن‌ها پول پرداخت می‌کند و مردم سوریه با سلاح کدام کشور کشته می‌شوند، گفت: همه ما با حضور نیرو‌های خارجی که در امور سوریه بدون دعوت دولت سوریه مداخله می‌کنند، مخالف هستیم و نمونه آن آمریکایی‌ها هستند.
روحانی افزود: آمریکایی‌ها به تروریست‌ها کمک می‌کنند و اهداف خطرناکی را در سوریه دنبال می‌کنند، زیرا آن‌ها به فکر تجزیه سوریه هستند.
وی از برگزاری ششمین اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران خبر داد و گفت: بسیار خوشحال هستیم در این اجلاس میزبان سران کشور‌های روسیه و ترکیه در تهران خواهیم بود.
پنجمین اجلاس سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه، عصر دوشنبه به وقت محلی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در کاخ "چان کایا" ترکیه برگزار شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌هایی لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896291

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟