Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی دیپلماتهای آگاه روز دوشنبه اعلام کردند که در حال حاضر میان چین و آمریکا بر سر قطعنامه شورای امنیت برای تمدید مأموریت سیاسی سازمان ملل در افغانستان اختلاف نظر اساسی وجود دارد و دولت پکن احتمالاً با استناد به اینکه در قطعنامه مزبور هیچگونه اشاره ای به پروژه راه ابریشم جدید چین نمی شود، به آن رأی منفی خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است مراسم رأی گیری که قرار بود روز دوشنبه در شورای امنیت برای تمدید مأموریت سیاسی سازمان ملل در افغانستان برگزار شود، جهت انجام مذاکرات بیشتر به روز سه شنبه موکول شد. لازم به ذکر است که تمدید این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رأی موافق و عدم رأی منفی اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، چین، فرانسه، انگلیس و روسیه) است.

مأموریت سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما/ هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان» که از سال ۲۰۰۲ آغاز به کار کرد، ضمن تسهیل برگزاری انتخابات ۲۸ سپتامبر در افغانستان به روند گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان کمک می کند.

کد خبر 4720497

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا چین افغانستان سازمان ملل متحد قطعنامه شورای امنیت ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایران دونالد ترامپ عراق فلسطین سوریه نتانیاهو روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن ترکیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند