Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل اظهار داشت: به جهت کمبود نیروی انسانی در دستگاه آموزش و پرورش سعی بر تجدید نیرو داشته و در این زمینه حائز اهمیت است تا با تعویق پایان خدمت فرهنگیان و نیروهای در آستانه بازنشستگی تعداد نیروهای فرهنگی را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ۹۴۶ نیروی فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل بازنشسته شدند، اضافه کرد: امسال حدود یک هزار فرهنگی اعم از مدیر، معاون و دبیران مدارس بازنشسته می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل وضعیت جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را کمی نامناسب دانست و گفت: در این راستا با توجه به جوانگرایی در سیستم آموزشی کشور و به تبع استان اردبیل، در جذب نیروی جدید انسانی با وجود تمام برنامه‌ریزی‌ها مشکلاتی وجود دارد که در نظر داریم با بکارگیری نیروهای بازنشسته خلا موجود در تعداد نیروهای فرهنگی استان را جبران کنیم.

آغاز سالتحصیلی جدید با بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز و ۱۹ هزار معلم

ناصری با بیان اینکه در آستانه سالتحصیلی جدید تمام برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است، افزود: امسال با احتساب دوره پیش دبستانی ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ واحد و فضای آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند.

او تعداد کلاسهای درس مدارس را ۱۰ هزار عنوان و بیان کرد: دو هزار واحد خودرو برای سرویس مدارس استان اردبیل در نظر گرفته شده است که در این زمینه با تعامل سازمان دانش‌آموزی سعی بر ساماندهی حداکثری سرویس مدارس در سالتحصیلی جدید می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: درصد پوشش تحصیلی ما در سطح استان در دوره ابتدایی نزدیک به صد درصد، در مقطع متوسطه دوره اول ۹۴ درصد و در دوره دوم متوسطه ۸۰ و هچنین در مقطع پیش‌دبستانی ۸۰.۵ درصد می‌باشد.

تعداد معلمان، مدیران و معاونان مدارس دولتی و غیردولتی استان را ۱۹ هزار عنوان و تصریح کرد: در رابطه با ساماندهی فعالیت فرهنگیان طرح آراستگی محیط کار یا 5S یکی از فوق برنامه‌های آموزش و پرورش استان در سالتحصیلی جدید می‌باشد که افزون بر این مورد چند برنامه دیگر نیز در دستور کار است.

ناصری با تاکید بر برقراری ارتباط موثر با بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش گفت: در این رابطه نشست‌های صمیمی با بازنشستگان استان طی چند جلسه داشتیم که خوشبختانه با حضور و گپ و گفت بین پیشکسوتان عرصه آموزش و نیروهای جوان این حوزه تعامل دو طرفه خوبی را شاهد بودیم.

مدرسه غیردولتی دو شیفت نداریم

او ضمن تاکید بر حرکت هم‌سوی بخش غیردولتی در کنار بخش دولتی در بحث تعلیم و تربیت گفت: خوشبختانه بخش غیردولتی همگام با بخش دولتی در راستای آموزش و تربیت حرکت می‌کند و این موضوع سبب خرسندی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص مدارس دو شیفته تصریح کرد: در بخش دولتی برخی مدارس در سطح استان در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارند که در این رابطه خوشبختانه مدارس غیردولتی به گونه‌ای مدیریت می‌شوند که هیچ مدرسه دو شیفت در بین این مدارس نداریم.

ناصری بیان کرد: تعداد ۱۲۳ مدرسه در سطح استان با سیستم مدیریت جدید روبه‌رو بوده و در این رابطه سعی بر گزینش مدیران مدارس با برگزاری آزمون بوده به طوری که تمامی مدیران ارجح با پشت سر نهادن آزمون با شایستگی هرچه تمام‌تر مدیریت یک مدرسه را بر عهده می‌گیرند.

او اظهار کرد: ثبت‌نام مدارس استان اردبیل در تمامی مقاطع به غیر از پایه دهم در دوره اول متوسطه به اتمام رسیده و با برنامه‌ریزی و صلاحدید آموزش و پرورش سعی بر سوق دادن والدین به طرح "بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین" مدرسه بودیم به طوری که موقعیت جغرافیایی در این رابطه بسیار حائز اهمیت بوده و سعی داشتیم تا دانش‌آموزان ابتدایی که در همان دوره یک پایه بالاتر را باید بخوانند در همان مدرسه قبلی خود مشغول به تحصیل باشند تا حداقل‌ترین ترافیک ثبت‌نام در آغاز سالتحصیلی را شاهد باشیم.

لباس فرم مدارس اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه اجبار به خرید یا پوشیدن فرم مدرسه از سوی مدیران یا معلمان در هیچ یک از مدارس استان قابل گذشت و چشم‌پوشی نیست، افزود: در این رابطه از سوی سازمان آموزش و پرورش به تمامی مدارس ابلاغ شده است که هیچگونه اجباری در رابطه با فرم مدارس در سطح استان وجود ندارد.

ناصری با اشاره به برگزاری جلسه در تعیین تشخیص استفاده از لباس فرم در برخی مدارس استان گفت: در این رابطه ۳۴۰ مدرسه در استفاده از لباس فرم در سطح استان انتخاب شده‌اند که این مهم ۲۲ درصد از مجموع دانش‌آموزان استان را شامل می‌شود.

او همچنین دریافت وجه کمک به مدرسه از سوی والدین را در صورت نبود تمایل اولیای دانش‌آموزان، تخلف دانست و افزود: در این زمینه اگر موردی از سوی والدین در هر یک از مدارس استان مشاهده گردید مراتب به آموزش و پرورش ناحیه یا کل گزارش داده شود که بدون هیچگونه اغماضی با مدرسه خاطی برخورد می‌شود.

ناصری همچنین از کاهش دو درصدی گرایش به رشته تجربی در پایه دوره دوم متوسطه خبر داد و اظهار کرد: با هدف توزیع متوازن رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای مشاوره‌هایی صورت گرفت که گرایش دانش‌آموزان در سطح استان به رشته تجربی در قیاس با سال گذشته کاهش دو درصدی نشان می‌شود.

جمع‌آوری سیستم گرمایشی غیراستاندارد تا آغاز فصل سرما

او همچنین از جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳۱۵ مدرسه در مجموع ۶۳۵ کلاس درس در سطح استان سیستم گرمایشی نفتی دارند که با نظر مساعد اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان این تعداد به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اتمام عملیات گاز و برق‌رسانی در این مدارس تا آغاز فصل سرما گفت: ۷۰ درصد مدارس استان اردبیل از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند که مابقی نیز تا آغاز فصل سرما به این سیستم مجهز می‌شوند.

ناصری با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های در دست اقدام و اجرای آموزش و پرورش تصریح کرد: ۳۲ واحد ساختمانی جدید به مجموعه آموزشی استان افزوده می‌شود که پروژه‌هایی هم در دست اجرا هستند که اعم این پروژه‌ها شامل نمازخانه، آسفالت محیط مدرسه و سالن ورزشی می‌باشد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس غیردولتی بازنشتگی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.  موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.  وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.  موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود