Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:49:34 GMT

تعیین تکلیف اعزام به عمره تا پایان ماه محرم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۶۹۳

تعیین تکلیف اعزام به عمره تا پایان ماه محرم

خبرگزاری مهر: علیرضا رشیدیان به آخرین مذاکرات انجام شده با طرف عربستان در خصوص برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: آخرین مذاکراتی که با طرف عربستان در مورد برگزاری مجدد عمره مفرده انجام دادیم در ماه محرم بود و آن‌ها نیز تا پایان ماه محرم پاسخ نهایی را به ما اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درمورد تعداد زائران اعزامی نیز مذاکره کرده اید یا خیر گفت؟ هرچه تعداد بیشتر باشد برای عربستان بهتر است و وزیر حج عربستان اعلام کرد بر مبنای ویزای الکترونیک آمادگی داریم هر چقدر ویزا بخواهید برای زائران صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اولین کشوری هستیم که توانستیم ویزای الکترونیک را برای زائران بگیریم، تاکید کرد: به دلیل صدور ویزای الکترونیکی، عربستان نیازی به داشتن سفارت در ایران ندارد بنابراین اعلام کردند هر چه تعداد زائران باشد را بپذیرند.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی و تامین ارز مورد نیاز عملیات اعزام‌ها را به صورت محدود راه‌اندازی می‌کنیم.

رشیدیان در مورد تعداد عمره گذاران اعزامی نیز گفت: به طور حتم تعداد زائران نسبت به قبل که حدود ۷۰۰ هزار نفر بود بسیار کمتر خواهد بود. در شرایط امروزی که تأمین ارز مورد نیاز این تعداد می‌تواند شوکی در بازار ارزی کشور باشد بنابراین ما دنبال این هستیم که مشکلی در بازار ارز ایجاد نشود به همین دلیل در ابتدا حدود ۱۰۰ هزار زائر را به عمره اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: چنانچه مشکلات ارزی کشور برطرف و زمینه برای تامین ارز مناسب عمره گزاران فراهم شود در این صورت می‌توانیم تعداد زائران اعزامی را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از اعلام عربستان، چه مدت ثبت نام و اعزام زائران به طول می‌انجامد، گفت: بعد از اینکه عربستان شروط ما را پذیرفت حداقل طی ۱۵ روز می‌توانیم نسبت به اعزام زائران به عمره اقدام کنیم و با صاحبان هتل ها، شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های تامین کننده تدارکات و تغذیه، مذاکرات لازم را انجام داده ایم وپس از اعلام عربستان شرکت‌های عمره گذار می‌توانند طی مدت کوتاهی نسبت به اعزام زائران اقدام کنند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ماه محرم عمره سازمان حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل حج و زیارت استان اعلام کرد: پس از ۹ سال وقفه اعزام کارون‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد که امسال سهم گلستان یک کاروان ۸۵ نفره است.
سید علی میرقاسم پور گفت: اعزام این کاروان روز دهم اردیبهشت ماه انجام می‌شود و زائران از فرودگاه ساری خواهد بود.
میرقاسم پور افزود: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت است.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره