Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@01:53:09 GMT

وقتی هواداران سرکارند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۷۷۲

وقتی هواداران سرکارند

یکی از روش‌های مدیریتی موجود در ساختار فوتبال ایران اعتراض به تصمیمات داوری است، طیف قابل توجهی از مدیران فوتبال ایران از این روش برای آرام نگه داشتن هواداران و پنهان کردن ضعف‌های مدیریتی آشکار خود استفاده می‌کنند.

سینا حسینی/

یکی از روش‌های مدیریتی موجود در ساختار فوتبال ایران اعتراض به تصمیمات داوری است، طیف قابل توجهی از مدیران فوتبال ایران از این روش برای آرام نگه داشتن هواداران و پنهان کردن ضعف‌های مدیریتی آشکار خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه امیر حسین فتحی و همکارانش به واسطه ناکامی دنباله دار این تیم در حوزه فنی و مدیریتی باشگاه تحت فشار منتقدان قرار گرفتند دقیقاً از همان سناریویی که هفته دوم علیه علیرضا فغانی استفاده کردند برای اکبریان هم استفاده کرده تا ظرف سه هفته از شروع مسابقات لیگ برتر از دو داور بازی استقلال شکایت کنند.

برخی کارکنان باشگاه استقلال برای بررسی طراحی سناریو اعتراض به داوری به ویژه داور دیدار استقلال – نفت‌ مسجد سلیمان به سراغ کارشناسان داوری می‌روند و نظر کارشناسان همسو با نظر مورد علاقه خود را جمع آوری می‌کنند تا وانمود کنند اکبریان در جریان اخراج فرشید اسماعیلی دچار اشتباه شده است. پس از این آن‌ها با یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال ایران ارتباط می‌گیرند تا از وی مشاوره بگیرند که بر اساس کدام ماده آیین نامه انضباطی می‌توانند خواستار تغییر رأی داور شوند.

نکته جالب توجه اینجاست که کارشناس حقوقی به فرد مذکور تأکید می‌کند که در آیین‌نامه ماده قانونی خاصی وجود ندارد که به کمیته انضباطی اجازه دهد نظر داور بازی را تغییر دهد اما یک راه وجود دارد که با به کارگیری از ماده ۴۹ موضوع وتوی تصمیم داور را مطالبه کنند اما به طور حتم این درخواست با مخالفت رو به رو می‌شود چون ذات درج این ماده قانونی چنین مسئله‌ای نیست.

با این حال مسئولان باشگاه استقلال با ارسال شکایتی به کمیته انضباطی خواستار بررسی موضوع اخراج فرشید باقری و گل مردود اعلام شده مرتضی تبریزی می‌شوند. همزمان با ارسال این شکایت رسانه‌های هواداری استقلال و برخی نزدیکان باشگاه نیز ماجرای ماده ۴۹ آیین نامه انضباطی را مطرح می‌کنند تا جامعه هواداری با استناد به این مطلب خواستار تغییر تصمیم اکبریان در جریان اخراج فرشید اسماعیلی شوند.

در ماده ۴۹ آمده است: «شخصی که از زمین مسابقه یا منطقه فنی اخراج می‌شود، ‌ خود به خود از نخستین مسابقه بعدی در همان رقابت‌ها محروم می‌شود مگر آن که کمیته انضباطی تصمیم به افزایش مدت محرومیت وی اتخاذ نماید یا محرومیت وی را به دلیل خطای آشکار داور لغو نماید».اما هیچ کسی به این موضوع توجه نمی‌کند که موضوع خطای آشکار داور به تصمیم فنی وی برای اخراج یک بازیکن به درست و غلط نیست بلکه اصل داستان این است که قانون‌گذار به این دلیل این مطلب را در بند ۴۹ آورده است که اگر در یک بازی داور به جای اینکه بازیکن x را اخراج کند بازیکن y را اخراج کرد کمیته انضباطی پس از بازبینی فیلم بازیکن اصلی گیرنده کارت را تشخیص دهد و به این ترتیب خطای داور را اصلاح کند.

یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال ایران با تأیید این مسئله به خبرنگار قدس گفت: به هیچ وجه امکان تغییر تصمیم داور وجود ندارد و بی گمان فرشید اسماعیلی از بازی بعدی محروم خواهد بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استقلال کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمیته انضباطی درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۶۰ میلیون جریمه نقدی محکوم شد.

رای صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدافع شمس آذر باید اخراج می‌شد/ پنالتی استقلال درست بود
  • قانون کمتر شناخته شده؛ وقتی با دو کارت زرد اخراج نمی‌شوی!
  • امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب‌آهن از پرسپولیس
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل شکایت ذوب‌آهن!
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل استقلال و شمس آذر| تصمیم عجیب داور در فاصله یک ساعت به آغاز بازی/اعتراض نکونام و دقیقی به خاطر عدم اعلام پنالتی+تصاویر
  • ژوزه مورایس: اعتراض هواداران؟ شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی