Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:42:15 GMT

۷۰ درصد تماسها با اورژانس ۱۱۵ سبزوار غیرمرتبط است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۰۰۸

۷۰ درصد تماسها با اورژانس ۱۱۵ سبزوار غیرمرتبط است

دکتر عباس کافی روز سه شنبه به مناسبت روز فوریتهای پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین تماسهای ماهیانه با مرکز اورژانس ۱۱۵ سبزوار ۱۱ هزار و ۱۹۰ مورد است که حدود ۳۰ درصد آن منجر به ماموریت می شود.
وی ادامه داد: بیشتر تماشهای برقرار شده  با مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار در قالب مشاوره، امور غیرمرتبط و یا مزاحمت تلفنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار  گفت: همچنین ۲۱ درصد از حجم ماموریتهای اورژانس سبزوار مربوط به حوادث ترافیکی بوده و بطور میانگین روزانه ۱۹ ماموریت مرتبط با تصادفات درون و برون شهری انجام می شود.
وی افزود: مطابق "آئین نامه ساماندهی پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی" زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر هشت دقیقه و در جاده‌ ها کمتر از ۱۵ دقیقه است. هم اینک این زمان برای رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر سبزوار پنج دقیقه و در جاده‌ های شهرستان کمتر از ۹ دقیقه می باشد. 
۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۲۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌ کنند.

۲۶ شهریور ماه "روز اورژانس و فوریتهای پزشکی" نام‌گذاری شده است.
سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۸۱۴۵/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حوادث رانندگی سازمان اورژانس کشور سبزوار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار گفت: بخش های درمانی این بیمارستان در سالیان اخیر بهسازی شده بود اما تعویض نشدن در پنجره های آهنی و قدیمی بخش های جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی، منجر به ناخرسندی مصدومان و همکارانی بود که در این مرکز به خدمت مشغول بودند.

  سیدمحمد میری امروز در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال بازدید خیر نیک اندیش حوزه سلامت حاج حسن سعادت منش از این بیمارستان، وی همه هزینه اصلاح و تعویض در و پنجره های فرسوده بیمارستان را پذیرفت و با اختصاص یک میلیارد ریال به این امر خداپسندانه، تمام در و پنجره های این مرکز تعویض و یا به صورت استاندارد اصلاح شد.   بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار با قدمتی بیش از نیم قرن با ۱۲۰ تخت بستری، علاوه بر ارائه خدمات بخش سوانح و تصادفات، خدمات درمانی مختلفی را به بیماران ارائه می دهد.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی و ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌ های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌ دهد.   سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست