Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@02:32:35 GMT

آمریکا از اتهام زنی به ایران به دنبال چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۰۱۴

آفتاب‌‌نیوز :

در ابتدا اتهام‌زنی به ایران و عراق با فضاسازی‌های رسانه‌ای آغاز و پس از آن با اظهارات دو پهلو و بدون سند و مدرک مقامات رسمی ادامه پیدا کرد.

در حالی که برخی رسانه‌های غربی در ابتدا با استناد به اظهارات منابع سعودی، انجام عملیات علیه تاسیسات نفتی عربستان را از مبداء عراق عنوان کردند، وزیر امورخارجه امریکا در گفتگو با نخست وزیر عراق این فرضیه را مردود اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز دوشنبه و با اوج‌گیری انتقادات شدید نسبت به آمریکا و عربستان سعودی که نتوانستند عملیات انجام شده بوسیله پهپادهای دست‌ساز یمنی‌ها را شناسایی و با آن مقابله کنند، رییس جمهور و وزیر امورخارجه امریکا و همچنین برخی مقامات نظامی سعودی، ایران را به تامین تجهیزات بکار رفته در عملیات یمنی‌ها متهم کردند و مدعی شدند که این عملیات از خاک یمن انجام نشده است.

شبکه فاکس نیوز هم در ادامه فضاسازی‌های ایجاد شده، بعد از ظهر دوشنبه با انتشار خبری فوری اعلام کرد که پمپئو بزودی شواهدی را در مورد دست داشتن ایران در این عملیات فاش خواهد کرد.

شوک نظامی و اقتصادی ناشی از عملیات غیر منتظره یمنی‌ها که بر اساس اعلام رهبران انصارالله با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت در کنار ناکامیهای مستمر آمریکا و سعودی برای ضربه زدن به ایران موجب شده که هر دو کشور در اقدامی هماهنگ تلاش کنند تا شکست مفتضحانه اخیر را با متهم‌سازی ایران تبدیل به فرصتی برای فشار مضاعف به کشورمان کنند و با طرح موضوعات فرعی از پاسخ به افکار عمومی در مورد چرایی ضعف مفرط اطلاعاتی و عملیاتی بزرگترین و پرهزینه‌ترین ارتش‌های جهان طفره بروند.

سوالی که در این بین مطرح است این که آمریکا و سعودی که دارای توانمندی شناسایی مبداء عملیات و سلاح‌های بکار گرفته شده در آن به فاصله کوتاهی پس از عملیات هستند، چگونه نتوانسته‌اند پیش از حمله از آن باخبر شوند و حداقل یکی از ده پهپادی که در عملیات شرکت کردند را منهدم کنند؟

به نظر می‌رسد آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش از ناکامی‌های مستمر در پرونده‌های مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی در منطقه درس نگرفته‌اند و با تداوم رفتارهای غیر متعارف، بدنبال توجیه اشتباهات و خطاهای راهبردی خود با بهره‌گیری از هیاهوهای بی ثمر رسانه‌ای و اتهام‌زنی بی سند به کشورهای مستقل هستند.

 

منبع: نورنیوز

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا ارامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انصارالله: آمریکا در بحران فرو رفته است

رهبر انصارالله یمن گفت آمریکا پس از ورود مستقیم به جنگ در غزه، در یک بحران واقعی گرفتار شده است.

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی شامگاه پنجشنبه به اقدامات مقاومتی حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، در حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: عملیات‌های حزب‌الله تاثیر زیادی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی گذاشته است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: این کشور به‌صورت فعال، مداوم و موثر از غزه حمایت می‌کند. و هیچ راه‌حلی برای اسرائیل وجود ندارد مگر اینکه تجاوزات علیه غزه را متوقف کند.

او در ادامه گفت: آمریکا پس از ورود مستقیم به جنگ غزه، در بحران واقعی به‌سر می‌برد.

سید عبدالملک الحوثی در ادامه تاکید کرد: به‌رغم جنگ‌های رسانه‌ای، روانی و نظامی دشمن، یمن در حمایت از فلسطین ثابت‌قدم است.

او همچنین به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدم اشاره کرد و گفت: در طول هفته ۱۰ عملیات با ۳۷ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انجام دادیم.

رهبر انصار الله همچنین اعلام کرد: در این هفته ۹ کشتی را هدف قرار دادیم. تاکنون ۸۶ کشتی مرتبط با دشمن اسرائیلی، آمریکا و انگلیس را هدف قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمان داعش به گرگ‌های تنها برای عملیات در خاک اروپا، آمریکا و اسرائیل
  • رهبر انصارالله: آمریکا در بحران فرو رفته است
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند