Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی تا لحظاتی دیگر در سایه رقابت شدید و اختلافات عمیق میان سردمداران این رژیم به ویژه میان حزب لیکود و ائتلاف ژنرال‌ها آغاز می‌شود. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در انتخابات امروز، 31 فهرست انتخاباتی برای کسب 120 کرسی کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تنها 9 فهرست بر اساس نظر سنجی‌های صورت گرفته شانس ورود به کنست را پیدا خواهند کرد.

بر اساس قانون انتخابات رژیم صهیونیستی هر فهرست برای ورود به کنست باید حداقل 25.3 درصد از آرا را کسب کند تا یک کرسی را در آن به دست آورد ، این در حالی است که 6 میلیون و 394 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

اختیارات کنست :

تدوین قوانین ، دادن رای اعتماد به کابینه یا سلب اعتماد

انتخاب رئیس رژیم صهیونیستی و آنچه ناظر دولت خوانده می‌شود

تصویب بودجه عمومی

انتخابات زودهنگام پیش از فرا رسیدن زمان پایان دوره کنست قبلی برگزار می‌شود

تدوین قانون انحلال کنست پس از آنکه سه بار با رای 61 عضو کنست تصویب شد

انحلال کنست از سوی نخست وزیر و پس از موافقت رئیس رژیم صورت می‌گیرد. شکست کنست در تشکیل دولت

چگونگی تشکیل شدن کابینه در رژیم صهیونیستی

رئیس رژیم یکی از اعضای کنست را مامور تشکیل دولت می‌کند که ضرورتا مامور شدن رئیس بزرگترین فراکسیون نیست

نخست وزیر مامور تشکیل دولت، رایزنی های خود را با فراکسیون های حزبی آغاز می کند

نخست وزیر مامور تشکیل دولت، 28 روز مهلت دارد تا کابینه خود را تشکیل دهد که 14 روز دیگر هم به آن اضافه می شود

کابینه باید برای تشکیل، رای اعتماد 61 عضو کنست را به دست آورد

در صورتی که دولت طی این مدت تشکیل نشود،(28 روز به اضافه 14 روز اضافی) آنگاه رئیس رژیم صهیونیستی، فرد دیگری را مامور می‌کند و به وی 28 روز مهلت می‌دهد بدون اینکه این زمان را تمدید کند.

در صورتی که دومین فرد هم نتواند دولت را تشکیل دهد، انتخابات عمومی بار دیگر برگزار می‌شود.

مهمترین رقیبان در انتخابات کنست 2019:

احزاب رژیم صهیونیستی از نظر میزان رای آوری احتمالی( بر اساس بیشتر نظرسنجی‌های انجام شده و منتشر شده در رسانه‌های رژیم )شامل :

ائتلاف آبی- سفید( به ریاست بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش) که موشه یعلون و یائیر لاپید از جمله سران این ائتلاف هستند

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو

حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن

ائتلاف فهرست مشترک عربی( أیمن عودة وأحمد الطیبی وعباس منصور ومطانس شحادة)

حزب راستگرا( ایلیت شاکید- راستگرای تندرو ضد عرب)

حزب یهودات هتوراه(یعقوب لیتسمان -حزب حریدی تندرو)

حزب شاص (أرییه درعی- حریدی)

ائتلاف اردوگاه دموکراتیک(ایهود باراک- نیتسان هیروویتس)

ائتلاف کار - جشر

حزب عوتسما یهودیت(نسخه حزب جبهه یهودی قومی)

بسیاری از احزاب صهیونیستی پس از انتخابات آوریل 2019 از رقابت انتخاباتی خارج شدند، همچنانکه برخی از آنها در احزاب بزرگ ادغام شدند.

در انتخابات آوریل گذشته ، بیش از 30 حزب در انتخابات کنست مشارکت کرده بودند و هر چند نتانیاهو با حزب لیکود پیروز شد و ائتلاف  اکثریت را تشکیل داد، اما در نهایت در تشکیل دولت ناکام ماند و نتیجه آن، مجبور شدن صهیونیست‌ها به برگزاری انتخابات مجدد در ماه سپتامبر جاری بود.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفت: شکاف داخلی در اسرائیل باید اکنون برطرف شود، چرا که ما با تهدید موجودیت روبه رو هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، نتانیاهو افزود: ما متعهد به پیروزی بر محور تروریسم [مقاومت] در غزه، آزادی گروگان‌ها و مقابله با تهدیدات آینده از ایران هستیم.

نتانیاهو در حالی این سخنان را بیان می کند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تشدید اختلافات در کابینه جنگ خبر دادند.

 شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که اختلافات بین وزرای شورای جنگ این رژیم در خصوص روند جنگ در غزه بالا گرفت.

بر اساس این گزارش، اختلافات میان نتانیاهو و اعضای شورای جنگ از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسبق و عضو کنونی این شورا شدت یافته است.

در این گزارش آمده که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته است جنبش حماس را شکست دهد. همین امر خشم صهیونیست‌هایی که منتظر تحقق وعده نتانیاهو مبنی بر «پیروزی کامل بر حماس» بودند، به دنبال داشته است.

اخیرا «وال استریت ژورنال» نیز با اشاره به اختلافات بین نتانیاهو، گانتس و گالانت، نوشت که با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در مورد عاقبت این جنگ دچار اختلافات بسیار شده و سه چهره اصلی نظامی این رژیم، در تلاشی مذبوحانه به ‌دنبال رفع تشویش از اذهان عمومی هستند.

در هفت ماه گذشته، این سه نفر بر سر موضوعات کلیدی برای تصمیم‌گیری نظیر چگونگی آغاز یک فشار نظامی قاطع، آزادی اسرا و اداره نوار غزه پس از جنگ دچار اختلافات شدید بوده اند. آنها اکنون بزرگترین چالش تاریخ رژیم صهیونیستی یعنی نحوه واکنش به پاسخ تنبیهی ایران مواجه‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس سابق کنست رژیم صهیونیستی بن گویر را به سخره گرفت
  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی