Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@13:45:47 GMT

غذاهایی که به بهبود آنفلوانزا کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۲۴۹

غذاهایی که به بهبود آنفلوانزا کمک می‌کند

در هنگام ابتلا به آنفلوانزا، رژیم‌های غذایی خاصی برای بهتر شدن بیماری وجود دارد که شامل مصرف آب سبزیجات، زنجبیل، سوپ، موز و ... است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوردن غذا علاوه بر اینکه انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، راهکاری موثر برای بهبود بیماری‌ها محسوب می‌شود؛ بعضی از غذاها دارای خواص قدرتمندی است که می‌تواند بدن را در مبارزه با بیماری‌ها حمایت کند؛ مصرف این غذاها ممکن است بعضی از علائم بیماری را تسکین دهد و به بهبود سریع‌تر آن کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه شما را با چند غذای مناسب برای بهبود آنفلوانزا آشنا می‌کنیم:

سیر

 سیر، انتخاب خوبی برای ادویه‌دار کردن غذاهایی مانند سوپ است. این گیاه معجزه‌گر، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به کاهش سرماخوردگی کمک می‌کند. اگر به میکروب یا ویروس مبتلا شده‌ و می‌خواهید سریعا خوب شوید، مصرف یک تا دو حبه سیر، با نصف فنجان آب تصفیه‌شده، پیشنهاد خوبی است. این معجون را سریعا بنوشید و بلافاصله بعد از آن، یک لیوان آب بخورید.

 آب سبزیجات

از آنجا که حین بهبودی بیماری آنفلوانزا، معمولا افراد میل به خوردن سالاد ندارند، می‌توانند به جای آن، یک لیوان آب سبزیجات حاوی مقدار اندکی سدیم مصرف کنند. آب سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سیستم ایمنی بدن را در مقابل میکروب‌ها تقویت می‌کند. در صورت میل به خوردن یک طعم شیرین، آب‌میوه صد درصد طبیعی گزینه خوبی است.

 سوپ مرغ

سوپ مرغ به جذب مایعات مورد نیاز و در عین حال مواد مغذی بدن کمک می‌کند. بعضی از شواهد علمی نشان می‌دهد خوردن سوپ در ایجاد بهبودی بیماری آنفلوانزا موثر است. همچنین سوپ مرغ از قسمت‌های نازک مویی شکل  موجود در معابر بینی، در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت به عمل می‌آورد.

 زنجبیل

مصرف این گیاه دوست‌داشتنی به تسکین درد معده و حالت تهوع کمک می‌کند. یافته‌های بعضی از محققان نشان می‌دهد گیاه زنجبیل با التهاب نیز مبارزه می‌کند. می‌توان زنجبیل را به صورت تازه رنده شده یا پودر به غذاهای دیگر اضافه کرد. نوشیدن دم‌نوش زنجبیل نیز گزینه خوبی برای مقابله با آنفلوانزا است.

چای داغ

برای برخورداری از خواص بعضی آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌توان چای سبز، اولونگ و یا چای سیاه نوشید. بخور این دم‌نوش‌ها نیز به پاکسازی بینی کمک می‌کند. افزودن یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیموی تازه به چای داغ، گلو درد را تسکین می‌دهد. اگر مصرف کافئین آزاردهنده است، می‌توان به جای آن نسخه‌های گیاهی یا بدون کافئین را امتحان کرد.

موز

هضم این میوه به هر شکلی که مصرف شود، برای معده آسان است. خوردن موز به دلیل دارا بودن پتاسیم، کلسیم و ایجاد انرژی در بدن، به بهبود بیماری‌ها کمک می‌کند. در عین حال، وجود ماده‌ای بنام "لکتین" در این میوه مغذی، نقش مهمی در مبارزه با ویروس‌ها و تسکین بعضی علائم آنفلوانزا مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد؛ این ماده به قند موجود بر سطح ویروس، متصل شده و از ورود آن به درون سلول جلوگیری می‌کند.

نان تست

نان‌ تست که معمولا از آرد گندم، بیکینگ پودر و نمک تهیه می‌شود، یک ماده غذایی مناسبی برای مبارزه با بیماری‌ها است. به ویژه مصرف این نان  در کنار سوپ مرغ، بی‌نظیر است و باعث ایجاد حس سیری در افراد می‌شود؛ این موضوع در زمانی که معده، توانایی هضم غذای زیاد و سنگین را ندارد اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

 ساندویچ بوقلمون

گوشت بوقلمون دارای پروتئین بدون چربی است که بخش اصلی یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود. اگرچه این نوع گوشت ممکن است زیاد خوشمزه نباشد، اما خوردن آن برای مبارزه با بیماری‌ها به بدن انرژی می‌دهد. می‌توان با تهیه یک سس لذیذ، طعم خوشایندی برای این غذا ایجاد کرد.

کد خبر 389547

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرماخوردگی آنفلوآنزا بیماری رژیم غذایی زنجبیل نوشیدن چای خوراکی های مفید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد

گیاهان یشم قرن‌هاست که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند و فواید زیادی دارند. در سال‌های اخیر، عصاره گیاه یشم در درمان تعدادی از بیماری‌ها و شرایط مرتبط با افزایش سن مؤثر بوده است.

به گزارش عصرایران، از نظر سلامت کلی، گیاهان یشم از نظر طبیعت یین هستند و برای درمان تعدادی از شرایط کمبود یین مانند خستگی، اضطراب و بی خوابی استفاده می‌شوند.

خواص دارویی گیاهان یشم

گیاهان یشم حاوی تعدادی از ترکیبات فعال هستند که خواص دارویی آن‌ها نشان داده شده است، از جمله:

کوئرستین: یک آنتی اکسیدان که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک کند

کامفرول: یک ترکیب ضد التهابی که می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند

لوتئولین: ترکیبی که می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند

گیاهان یشم همچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، مس و منگنز هستند. همه این مواد مغذی برای سلامتی سالمندان مهم هستند. نشان داده شده است که گیاهان یشم در درمان تعدادی از بیماری‌ها و شرایط مرتبط با افزایش سن موثر هستند، از جمله:

بیماری آلزایمر: عصاره گیاه یشم می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

بیماری پارکینسون: عصاره گیاه یشم می‌تواند به محافظت از نورون‌ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند.

آرتریت: کامفرول، یکی از ترکیبات فعال در گیاهان یشم، می‌تواند به کاهش التهاب و درد مرتبط با آرتریت کمک کند.

سرطان: برخی مطالعات نشان داده اند که عصاره گیاه یشم می‌تواند به کشتن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از گسترش سرطان کمک کند.

فواید گیاهان یشم

تعدادی از مطالعات برای آزمایش اثربخشی عصاره گیاه یشم در درمان بیماری‌ها و شرایط مرتبط با افزایش سن انجام شده است.

۱. فواید گیاه یشم برای بیماری آلزایمر

یک مطالعه نشان داد که عصاره گیاه یشم می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. این مطالعه که در مجله Neurology منتشر شد، شامل ۸۰ نفر مبتلا به بیماری آلزایمر بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت ۱۲ هفته روزانه عصاره گیاه یشم و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره ۱۲ هفته ای، افرادی که عصاره گیاه یشم مصرف کرده بودند، عملکرد شناختی بهتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، نشان دادند.

۲. فواید گیاه یشم برای بیماری پارکینسون

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره گیاه یشم می‌تواند به محافظت از نورون‌ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند. این مطالعه که در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شد، شامل ۶۰ فرد مبتلا به بیماری پارکینسون بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت ۱۲ هفته روزانه عصاره گیاه یشم و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره ۱۲ هفته ای، افرادی که عصاره گیاه یشم مصرف کرده بودند عملکرد حرکتی قابل توجهی بهتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند نشان دادند.

دیگر خبرها

  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • خوردن این ویتامین‌ها برای سلامت مردان ضروری است
  • خوردن چه غذاهایی در ماه رمضان بوی بد دهان را افزایش یا کاهش می‌دهد؟
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟