Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید خسروانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده سازی بقاع متبرکه این شهرستان برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: ما در محل بقعه امامزاده حسن اسلام آباد غرب ۱۵ زائر سرا با مساحت حدود ۴۰ متر داریم که مفروش و وسایل گرمایشی و سرمایشی مورد نیاز در آن تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات مورد نیاز در زائرسراها فراهم شده است، افزود: این زائرسراها مجموعا حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلام‌آباد غرب ظرفیت هر زائر سرا برای اسکان را بین ۱۵ تا ۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به بزرگی صحن امامزاده علاوه بر زائرسراهای مذکور برای مواقع اضطرار ظرفیت اسکان ۳۰۰ نفر را نیز در امامزاده حسن داریم.

این مسئول مجموع ظرفیت اسکان در بقعه امامزاده حسن و زائرسراهای مذکور را بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در این محل ها تمام امکانات مورد نیاز بهداشتی، گرمایشی و سرمایشی برای زائران حسینی  فراهم  شده است.

خسروانی پور ادامه داد: در صورت فراهم شدن شرایط و تصمیم ستاد اربعین حسینی احتمالا موکبی یا غرفه ای را از محل نیات واقفین در جوار بقعه امامزاده حسن و به منظور پذیرایی از زائران دائر کنیم.

کد خبر 4720518

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 اربعین حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه اسلام آباد غرب ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا شیراز مراسم عزاداری ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان رضوی؛ حجت الاسلام احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه نیشابور گفت: ۳۰۵بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی وجود دارد که یک پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امامزاده هستند که شهرت بین المللی دارند و امامزاده محروق از جمله این امامزادگان است. 
وی افزود: یکی از وظایف ما شناساندن گوهر‌هایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند و متاسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از این عزیزان وجود ندارد. 
حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در نیشابور امامزادگان شاخصی مانند بی بی شطیطه، امامزاده محروق و فضل این شاذان وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود، ادامه داد: امامزاده محروق شخصیت ممتازی است و تنها امامزاده‌ای است که امام رضا علیه السلام در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند: مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد. 
وی گفت: ایشان شخصیتی مجاهد، شهادت طلب، موثر  بودند و از جمله الگو‌هایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: کار‌های مربوط به همایش از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون ۲۵ پژوهشگر، مقالات خود را به این همایش ارسال کرده اند و دانشگاه نیشابور مسئولیت اجرای بخش علمی کنگره را برعهده دارند.
حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده افزود: قرار است کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم علیهماالسلام همزمان در نیمه اول تیرماه و همزمان با سالروز ورود امام رضا علیه السلام به نیشابور برگزار شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند