Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:51:00 GMT

فاتحه ای برای توسعه گرگان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۴۴۰

فاتحه ای برای توسعه گرگان

جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر گرگان برای تصویب لایحه تاسیس کارخانه علم و فناوری در بازارچه مطهری گرگان که قرار بود روز دوشنبه25 شهریورماه برگزار شود ، به دلیل آبستراکسیون تعدادی از اعضای شورا تشکیل نشد و عملا فرصت یک سرمایه گذاری بیش از ۱۵ میلیاردی در گرگان از دست رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر گرگان برای تصویب لایحه تاسیس کارخانه علم و فناوری در بازارچه مطهری گرگان که قرار بود روز دوشنبه25 شهریورماه برگزار شود ، به دلیل آبستراکسیون تعدادی از اعضای شورا تشکیل نشد و عملا فرصت یک سرمایه گذاری بیش از ۱۵ میلیاردی در گرگان از دست رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لایحه آمده بود که زمین دو هزار و ۳۷۵ متری واقع در خیابان مطهری که ۱۵ سال بلااستفاده رها شده بود به صورت ترک تشریفات و به مدت هفت سال به صورت اجاره برای ساخت کارخانه نوآوری استان در اختیار پارک علم و فناوری قرار می گیرد و پارک موظف است غرفه کارآفرینی شهری در اختیار شهرداری گرگان قرار دهد.

مهدی غفاری رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در جلسه شنبه شورا گفته بود : در صورت تصویب این لایحه و مشخص شدن زمین، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که روز سه شنبه به استان سفر می کند از این پروژه بازدید و اعتباری برای آن در نظر می گیرد، تاکنون طرح ها و ایده های خوبی در سطح استان داشتیم که به دلیل نبودن مکان مناسب برای پروردن آن ها از استان خارج شده و این امر ظرفیت خوبی برای استان خواهد بود.

غفاری گفت: برآورد هزینه ما برای بهسازی این مکان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که آن را به دکتر ستاری مطرح خواهیم کرد.

اما روز گذشته فقط پنج عضو شورا (گرزین ، کاظم نژاد ،رحیمی ،ربیعی و آقا ملایی ) در جلسه حضور یافتند و مرتضوی هم در مرخصی تهران به سر می برد و عملا جلسه از رسمیت خارج شد.

امروز قرار است معاون علم‌و فناوری رییس جمهور به گرگان سفر کند و یکی از برنامه های مهم و فرصت جذب سرمایه برای توسعه شهر گرگان همین حضور دکتر ستاری بود که با این کار شورا عملا این فرصت حیاتی توسعه از دست رفت.

گویا قرار نیست گرگان طعم‌توسعه و شکوفایی را بچشد و آنچه که معلوم است برخی از اعضای شورا ضد توسعه عمل کرده و به هیچ وجه حاضر نیستند از منافع شخصی یا حزبی یا تعارضات ذهنی خود بگذرند و به منافع مردم فکر می کنند.

آنهایی که به شهردار ایراد می گیرند و علیه ایشان بیانیه می خوانند بیایند پاسخ مردم گرگان را بدهند که چرا این فرصت های خوب سرمایه گذاری را به این راحتی از دست می دهند ، بازارچه مطهری ۱۵ ساله بلااستفاده است ، چکار کردید؟

پروژه چهارشنبه بازار گرگان که سید ایمان میری سرمایه گذار گرگانی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه شخصی خود را در این مکان سرمایه گذاری می کند ، چرا برخی اعضای شورا با این پروژه مخالفت می کنندو مانع کلنگ زنی آن شده اند؟

باید از این دوستان پرسید واقعا از جان گرگان و‌مردم شهر چه می خواهند و چرا کار را رها نکرده و به کاردان نمی سپارند تا گرگان از این عقب ماندگی تاریخی رهایی یابد .

آقای استاندار تا کی می خواهد تماشاچی باشید و فرصت های خوب سرمایه گذاری و توسعه مرکز استان و دومین شهر بزرگ شمال کشور از دست برود ، مردم گرگان خسته شده اند لطفا کاری بکنید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم

‌معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه پارک علم وفناوری استان سمنان جز مفاخر علمی پارک‌های کشور است، از حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی خبر داد. - اخبار استانها -

علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود با اشاره به بازدید خود از مرکز تخصصی حوزه هوش مصنوعی پارک علم وفناوری استان سمنان افزود: این مرکز به عنوان محرک اصلی فناوری‌های نوظهور است و در آینده نزدیک بر روی اکثر شغل‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: مرکز تخصصی هوش مصنوعی با رویکرد تقاضا محور، انواع خدمات مانند رشد و توانمندسازی متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی، هدایت و راهبری افراد علاقه‌مند و متخصص برای ورود به تخصصی و کسب و کار هوش مصنوعی و همچنین هدایت و تسهیل‌گری تیم‌های نوآور جهت شناخت مسیر کسب و کار و ورود به بازار هوش مصنوعی را ارائه می‌کند.

معاون منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد علمی فناورانه پارک علم و فناوری استان سمنان ابراز داشت: این  پارک در حوزه مرز دانش تبدیل دانش به فناوری را به خوبی انجام می‌دهد.

خطیبی افزود: امروز شاهد آن هستیم جوانان مستعد و فارغ‌التحصیل کشور در حال تبدیل دانش به فناوری هستند و امیدواریم بتوانیم با حمایت‌هایی که وزارت علوم از مجموع پارک‌های علم وفناوری در سطح کشور دارد، شاهد موفقیت‌های بیشتر این مجموعه باشیم.

معاون منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از بازدید از پارک علم وفناوری استان سمنان، مرکز تخصصی هوش مصنوعی این پارک را افتتاح کرد.

.

انتهای پیام/363/.

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال