Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:36:17 GMT

درخشش گیلان بر قله فرش ابریشمی کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۷۱۰

رییس اداره امور فرش سازمان صمت گیلان گفت: گیلان خاستگاه ابریشم کشور است و این استان می تواند بر قله فرش ابریشمی کشور بدرخشد.

مجتبی مهری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر 13هزار و 396 نفر در گیلان بافنده فرش وجود دارد، گفت: بیمه یکی از عوامل تشویقی برای جذب افراد جدید در حوزه بافت فرش است و تحقق این امر به تعداد بافندگان فرش استان می افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که بافندگان بیشتری برای بافت فرش ورود کنند و همکاری بیمه تامین اجتماعی برای بیمه شدن بافندگان فرش موجب خواهد شد که این هدف محقق شود.

رییس اداره امور فرش سازمان صمت گیلان افزود: هرساله به 500 تا 600نفر از بافندگان فرش گیلان تسهیلات کم بهره داده می شود تا بتوانند برای افزایش بافت فرش در گیلان فعالیت بیشتری داشته باشند.

مهری ادامه داد: در حال حاضر تقریبا 51 هزار مترمربع فرش در گیلان بافته می شود و فرش گیلان یکی از باکیفیت ترین فرش های کشور است.

وی اظهار کرد: بسیاری از بافندگان فرش گیلان تمایل به بافت فرش ابرشمی دارند و چون گیلان از خاستگاه های اصلی کشور است می تواند بر قله فرش ابریشمی کشور بدرخشد.

مهری گفت: اخیرا به دلیل اشباع شدن بازار تابلو فرش از بافندگان خواسته شده بود به جای تابلو فرش به بافت قالی و قالیچه روی بیاورند که خوشبختانه استقبال خوبی شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گيلان فرش دستباف ابريشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

تیم استقلال در دور رفت مسابقات لیگ برتر و در چهارچوب هفته نهم روز ۱۱ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در قزوین به مصاف شمس آذر رفت.

شاگردان جواد نکونام در آن دیدار عبارت بودند از: سید حسین حسینی: جلالی، سهرابیان، چشمی، سلیمی، یامگا، مهری، مهدی‌پور، رضاوند، رمضانی و محمدی که حالا از این تعداد سعید مهری به دلیل جدایی از استقلال، آرتور کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور به علت مصدومیت قطعاً در ترکیب آبی پوشان حضور نخواهند داشت.

اما نگاهی به نفرات تعویضی استقلال در آن دیدار به نام امیر ارسلان مطهری برمی‌خوریم که در دقیقه ۹۰ به جای یامگاه به زمین رفت. او نیز در نقل و انتقالات زمستانی از جدا شد و به تراکتور پیوست.

یادآور می‌شود؛ دیدار تیم‌های استقلال و مس آزاد قزوین روز جمعه هفته جاری سی و یکم فروردین از ساعت ۱۸ در استادیوم آزادی آغاز می‌شود. بازی رفت دو تیم با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بی مهری و مهربانی دو روی سکه ما با زمین
  • ۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • درخشش کاراته کای کردستانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است