Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@22:50:32 GMT

جزئیات مرگ تلخ پسر8 ساله در استادیوم آزادی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۹۷۰

جزئیات مرگ تلخ پسر8 ساله در استادیوم آزادی

مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی علت اصلی فوت "عماد صفی‌یاری" کودک 8 ساله که پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان دچار برق‌گرفتگی شده بود را بی‌احتیاطی پیمانکار دانست و گفت: "پیمانکار برای محکم کردن پایه‌های داربست فلزی، نرده آن را با سیم برق بسته است".

حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره‌ی حادثه ناگوار بعد از بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان و فوت پسر هشت ساله و این‌که این آیا موضوع به گیت‌های ورزشگاه آزادی ربط دارد، گفت: این اتفاق هیچ ربطی به گیت‌های ورزشگاه ندارد، بلکه بعد از بازی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به خاطر بی‌نظمی که در پشت گیت‌های ورزشگاه آزادی ایجاد می‌شد و برای کنترل هواداران، کارشناسان، نیروی انتظامی و مسئولین ورزش به این نتیجه رسیدند که قبل از ورود به گیت‌های ورزشگاه آزادی و برای کنترل و بررسی بلیت و کارت ملی تماشاگران داربستی به فاصله 150 متر از گیت‌ها نصب شود تا بتوانند کنترل بهتری برای هواداران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته بعد از نصب این داربست‌ها افراد زیادی از بین آنها عبور کرده بود و مشکل خاصی ایجاد نشده بود. در این بازی به دلیل خیس بودن چم زیر داربست فلزی زمانی که "عماد صفی‌یاری" بعد از پایان بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان قصد عبور از گیت‌های بلیت‌فروشی الکترونیک ورزشگاه را داشته بر اثر تماس صورتش با میله‌های فلزی دچار برق‌گرفتگی می‌شود و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطر نشان کرد: پیمانکاری که داربست‌های فلزی را نصب کرده بود به خاطر بی‌احتیاطی و برای محکم کردن نرده‌های داربست آنها را با سیم برق وصل محکم کرده که متاسفانه در این حادثه به خاطر خیس بودن چمن این اتفاق رخ می‌دهد بنابراین این مساله ارتباطی به گیت‌های ورزشگاه آزادی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی باید پاسخگوی این حادثه باشد، اظهارکرد: به هر شکل مراجع قضایی پیگیر این مساله است و هر کسی که مقصر است باید پاسخگو باشد. ما وظیفه خود را می‌دانستیم که برای کنترل جمعیت باید راهکار خاصی طراحی می‌کردیم و با نصب این داربست‌ها قصد کنترل هواداران را داشتیم. امیدوارم که مراجع قضایی زودتر در این زمینه به نتیجه برسد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور اتفاقات آخرین تقابل استقلال و شمس آذر| تصمیم عجیب داور در فاصله یک ساعت به آغاز بازی/اعتراض نکونام و دقیقی به خاطر عدم اعلام پنالتی+تصاویر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و شمس آذر قزوین در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر ساعت ۱۸ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

دو تیم در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که تا به حال یک بار به مصاف هم رفته‌اند. دیداری که در دور رفت بیست و سومین دوره لیگ برتر برگزار شد و در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. حواشی این بازی به شرح زیر است:

*یک ساعت مانده به بازی داور اعلام کرد به دلیل تشابه رنگ پیراهن استقلال با شمس آذر، شاگردان جواد نکونام نباید پیراهن آبی به تن کنند! این اعلام داور در حالی صورت گرفت که در جلسه هماهنگی قبل از بازی پیراهن استقلال آبی و شمس آذر، یشمی انتخاب شده بود. 

*با وجود تکمیل ظرفیت صندلی‌های ورزشگاه، تعداد زیادی از هواداران پشت درهای ورزشگاه سردار آزادگان قزوین حضور داشتند که نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

*بعد از اینکه اعلام داور به تیم استقلال که این تیم اجازه پوشیدن پیراهن آبی نداد و دلیل آن تشابه رنگ لباس دو تیم بود، قرار شد شاگردان نکونام با پیراهن سفید به زمین بروند.

*با توجه به بارش شدید باران در قزوین، بازیکنان دو تیم در این شرایط خودشان را گرم کردند. استقلالی‌ها هنگام تمرین کوتاه قبل از مسابقه با احتیاط کار را دنبال می‌کردند.

*مهدی هاشمی‌نسب در میان تشویق هواداران استقلال وارد زمین چمن ورزشگاه سردار آزادگان قزوین شد، او از روی سکوها بازی استقلال را به تماشا نشست.

*هواداران استقلال اقدام به تشویق جواد نکونام سرمربی تیم محبوب خود کردند و شعار‌هایی علیه پرسپولیس سر دادند. نکونام نیز قبل از شروع مسابقه به آنها یک دسته گل هدیه داد.

*اسکوربرد ورزشگاه سردار آزادگان به جای لوگوی تیم شمس آذر، علامت ضربدر (×) را نشان می داد.

*گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال از سوی هواداران تشویق ویژه شد. 

*سید حسین حسینی برای گرم کردن وارد زمین شد و استقبال بی‌نظیری از سوی هواداران استقلال را متوجه خود دید، به این خاطر به سمت آنها رفت و از آنها تشکر کرد. 

*پس از سرنگونی محمدی در محوطه جریمه شمس آذر، بازیکنان و نیمکت نشینان استقلال و در رآس آنها جواد نکونام نسبت به عدم اعلام پنالتی به سود تیمشان معترض بودند.

* با اعلام پنالتی به سود استقلال در دقیقه ۲۳، مربیان شمس آذر نسبت به این تصمیم اعتراض کردند.

*سید مهدی سید علی کارشناس داوری بعد از بازی اعلام کرد اعتراض شمس آذر به اعلام پنالتی صحیح بی مورد بوده و دو صحنه مشکوک دیگر در محوطه جریمه استقلال و شمس آذر خطای پنالتی نبوده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود
  • دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی
  • استقلال ۲ - شمس آذر ۰
  • برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول
  • سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی
  • ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم
  • حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل استقلال و شمس آذر| تصمیم عجیب داور در فاصله یک ساعت به آغاز بازی/اعتراض نکونام و دقیقی به خاطر عدم اعلام پنالتی+تصاویر
  • حمله بایرنی‌ها به یوفا: از استادیوم ما برو بیرون! (عکس)
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد