Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان روز دوشنبه تلفنی با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، اسپر در این تماس تلفنی بر حمایت کامل آمریکا از عربستان در قبال حملات اخیر به تاسیسات نفتی بقیق و خریص تاکید کرده و گفت که واشنگتن تمامی گزینه‌های موجود برای مقابله تجاوزها به عربستان را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن سلمان نیز در این تماس تلفنی مدعی شد که تهدیدهای آمریکا تنها علیه عربستان سعودی نبوده بلکه تاثیرات آن به خاورمیانه و جهان خواهد رسید.

از سوی دیگر اسپر روز دوشنبه بعد از جلسه‌ای در کاخ سفید با موضوع چگونگی پاسخ آمریکا به حملات انجام‌شده علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده‌ای که ایران را به دست داشتن در این حملات متهم می‌کند گفت: «ارتش ایالات متحده در حال همکاری با شریکان خود برای پاسخ دادن به این حمله بی‌سابقه و دفاع از نظم قانون‌مدار در دنیا است که در حال تضعیف شدن توسط ایران است.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که به عربستان قول نداده‌ایم که از آن‌ها حفاظت کنیم. باید بنشینیم و با آن‌ها (سعودی‌ها) به راه حلی برسیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که به عربستان کمک خواهیم کرد و سعودی‌ها باید مسئولیت بیشتری را در تضمین امنیت خود متحمل شوند و این موضوع شامل پرداخت پول خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!