Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@13:03:36 GMT

۵۶۹ مورد اجرای حکم برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراک

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۰۹۱

۵۶۹ مورد اجرای حکم برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراک

سرپرست اجرائیات شهرداری اراک با بیان اینکه جمع آوری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز وظیفه واحد اجرائیات است، گفت: در هشت ماهه اخیر از ۱۲ دی ماه ۹۷ تاکنون ۵۶۹ مورد اجرای حکم در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز داشته‌ایم که برای این مدت آمار بسیار زیادی است.

 محمد عابدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مرحله نخست پس از مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز به مالک تذکر می‌دهیم که کار را تعطیل کند در صورتی که بازهم همین روند ادامه یابد با دستور مقام قضائی به ساختمان برای جمع آوری ابزار اساسی کار ورود کرده و ابزار را به صورت امانت نگهداری می‌کنیم تا اقدامات قانونی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳ مورد بلوک گذاری صورت گرفته که عمدتا بلوک گذاری برای مغازه‌هایی که مشکلاتی را از لحاظ قانونی به وجود آورده‌ و رفع آن نیاز به پیگیری دارد، عنوان کرد: از این تعداد با پیگیری‌های قانونی مالکان ۳۵ مورد به اخذ مجوز و برداشتن بلوک منجر شده است.

سرپرست اجرائیات شهرداری اراک ادامه داد: در ساخت و سازهای مجاز نیز نمی‌توانند در پیاده رو و خیابان سد معبر کنند بلکه باید به محض اینکه طبقه اول ساخته شد کانکس و مصالح را به داخل طبقه اول انتقال دهند که در این مورد ۳۹ کانکس به دلیل سرپیچی از این امر به مجتمع شهرداری انتقال داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه جمع آوری تابلو بنرها نیز در دستور کار همه روزه است، ادامه داد: واحد اجرائیات، تابلو بنرهایی را که در مکان‌های نامناسب مثل تیر چراغ برق و درختان نصب شده و چهره شهر را زشت و نامطلوب کرده جمع آوری می‌کند، بطوری که در این مدت ۶۳ سرویس خاور تابلو بنر از سطح شهر اراک جمع آوری شده است.

کد خبر 389546

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اراک شهرداری مدیریت شهری کلانشهر تخلفات ساخت وساز سد معبر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تأکید بر برخورد قاطع در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم، از تخریب و آزادسازی مستحدثات در حریم این منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا شنگی با اشاره به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: با توجه به بخشنامه‌های مربوط به تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای حریم و براساس بازدیدهای مستمر و دستور قضایی، چند مورد تخلفات ساختمانی و زمین های زراعی شناسایی و با حضور اداره حریم، شهرداران نواحی، نیروهای کلانتری، یگان حفاظت، شهربان و حریم‌بان تخریب و آزادسازی شد. 

وی با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: 10 هزار و 500 مترمربع آزادسازی زمین و تخریب فنس‌کشی، دیوارکشی، پی کنی، در محدوده اراضی کوی مقداد و صنعت 2 انجام شد.

شهردار منطقه 20 تهران در ادامه سخنانش گفت: در همین راستا تخریب دیوار غیرمجاز سفره‌خانه سناتور واقع در خیابان شهید آوینی، تخریب ضلع غربی تصفیه‌خانه به مساحت 180 مترمربع و آزادسازی 40 هزار متر زمین زراعی و تخریب 1000 متر مربع بنای غیرمجاز در خاوران، روستای قاسم‌آباد تهرانچی، اراضی حریم قاسم‌آباد و کریم‌آباد انجام شد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

 شنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری، مسئله ورود جدی و قاطع به ساخت‌وسازهای بدون مجوز است که با تمام قدرت با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز