Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@17:29:47 GMT

اعتصاب سراسري 46 هزار کارگر در آمريکا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۲۶۱

اعتصاب سراسري 46 هزار کارگر در آمريکا

خبرگزاری آریا- اتحادیه صنفی کارکنان، افزایش دستمزدها، بهبود مراقبت‌های بهداشتی، تعیین وضعیت کارگران موقت و امنیت شغلی را برای کارکنان خواستار شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 46 هزار تن از کارکنان شرکت جنرال موتوز آمریکا روزدوشنبه در پی به بن بست رسیدن مذاکرات درباره تمدید قرارداد‌های کاری خود، اعتصاب سراسری را آغاز کردند و دست از کار کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اعتصاب سراسری که وال استریت آن را نخستین اعتصاب گسترده در جنرال موتورز در بیش از یک دهه گذشته توصیف کرده است پس از آن آغاز شد که قرارداد چهارساله کارفرمایا با کارگران بدون دستیابی به توافق بر سر قرارداد جایگزین منقضی شد. اتحادیه صنفی قدرتمند آمریکایی یونایتد اوتو ورکرز (United Auto Workers) دربیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد مقامات اتحادیه پس از دیدار در دیترویت تصمیم گرفتند از نیمه شب یکشنبه در سراسر کشور دست به اعتصاب بزنند.
تری دیتس یکی از مذاکره کنندگان اتحادیه با جنرال موتورز پس از این دیدار با شرکت در کنفرانسی خبری گفت: این آخرین راهکار ماست؛ ما تا تحقق حقوق پایه و بنیادین کارگران این کشور مقاومت می‌کنیم. اتحادیه صنفی کارکنان بخش خودرو به ویژه افزایش دستمزدها، بهبود مراقبت‌های بهداشتی، تعیین وضعیت کارگران موقت و امنیت شغلی را برای کارکنان خواستار شده است.ساعاتی قبل از آغاز اعتصاب دونالد ترامپ با انتشار توئیتی از دو طرف خواسته بود با هم کنار بیایند و توافق کنند. آخرین اعتصاب سراسری جنرال موتورز درسال 2007 بود که طی آن 73 هزار کارگر در بیش از 89 کارخانه جنرال موتورز برای دو روز دست از کارکشیدند. جنرال موتورز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از آغاز اعتصاب اعلام کرد این شرکت در مذاکرات پیشنهادات شغلی خوبی را برای کارگران مطرح کرده بود.

اعتصاب کارکنان جنرال موتورز در آمریکا
بیش از 49 هزار عضو اتحادیه کارگران صنعت خودرو (UAW) در آمریکا صبح روز دوشنبه کارخانه جنرال موتورز را ترک کردند و دست به اعتصاب زدند و این در حالی است که گفتگوها با این شرکت به ناکامی منجر شد.بر اساس این گزارش, کارگران 33 کارخانه تولید خودرو را در 9 ایالت در سراسر آمریکا متوقف و همچنین 22 انبار را تعطیل کردند.
مشخص نیست این اعتصاب تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و مقامات این اتحادیه اعلام کردند جنرال موتورز در ماه هایی که این گفتگوها جریان داشت از بودجه کمی برخوردار بود. مقامات جنرال موتورز اعلام کردند این شرکت پیشنهادات قابل توجهی از جمله دستمزد بیشتر و سرمایه گذاری بیشتر در این کارخانه را مطرح کرده بود. این نخستین اعتصاب ملی توسط این اتحادیه از زمان اعتصاب سال 2007 محسوب می شود که تأثیر کمی بر این کارخانه داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعتصاب سراسری کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری

 در دیدار صبح امروز کارگران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هم حضور دارند.

نوشته خاص در دستان یکی از کارگران را مشاهده می کنید.

دیگر خبرها

  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در هفته کار و کارگر
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا