Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با ابراز تاسف از وضعیت فعلی مقبره‌الشعرا، گفت: موضوع توسعه این مجموعه تاریخی بدون توجه به مسائل فرهنگی، تاریخی و معماری و هماهنگی آثار موجود در آن انجام شده؛ در حالی که مهم‌ترین شرط مداخله در مجموعه‌های تاریخی، داشتن اطلاعات تاریخی کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد رحمتی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین آثار تاریخی موجود مانند امامزاده سیدحمزه و ایجاد پیوند بین این عناصر و همچنین محورها، چشم‌اندازها و حریم بصری مجموعه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بخشی از ساخت‌وسازها نیز به بنای اصلی مجموعه آسیب وارد کرده است.

وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه نیز متناسب با حجم عملیات آن نبوده و همین امر موجب طولانی شدن اجرای آن شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی مجموعه که حضور مردم و گردشگران را با مشکل مواجه کرده است، لازم است عملیات سامان‌دهی با اولویت ایمن‌سازی بنای موجود و محوطه‌سازی ادامه یابد و ساخت‌وسازهای جدید در مراحل بعدی انجام شود.

رحمتی افزود: برای اتمام عملیات سامان‌دهی مقبره‌الشعرا، بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال حدود 9.5 میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 9 میلیارد تومان هم از سوی شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات، لازم است عملیات سامان‌دهی با اولویت محوطه‌سازی و آماده کردن مجموعه برای حضور گردشگران و مردم ادامه یابد و هیچ هزینه‌ای برای ساخت‌وسازهای جدید صورت نگیرد.

در این نشست پس از تشریح طرح منظر محوطه مقبره‌الشعرا از سوی مشاور طرح، اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص روند سامان‌دهی این مجموعه تاریخی پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شهرداری فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نمایشگاه یادگارهای آئین محوطه‌های باستانی اردبیل (دوره پیش از تاریخ و تاریخی)، امروز در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گشایش یافت.
طبق اعلام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل این نمایشگاه از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد است.
آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر اردبیل در شمال باختری ایران و از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، در این محوطه علاوه بر مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقبره‌های شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه صفویه) و همسر شاه اسماعیل (مادر شاه‌طهماسب) و نیز برخی از مشایخ و صاحب‌منصبان دوران صفوی و نیز کشته‌شدگان جنگ چالدران، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی