Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:29:41 GMT

افتتاح خانه تهران در هفته تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۲۹۰

افتتاح خانه تهران در هفته تهران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از افتتاح خانه تهران در هفته تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه امسال پنجمین سال برگزاری مراسم روز تهران در ۱۵ مهر ماه است، گفت: برنامه‌های روز تهران فراتر از یک روز خواهد بود و امسال برای اولین بار هفته تهران خواهیم داشت و از روز جمعه ۱۲ مهر تا پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه هفته تهران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های شورای شهر نیز فعال هستند، ‌گفت: در سال‌های قبل تنها مناطق یک، ۱۱، ۱۲ و ۲۰ که شکل‌گیری و هویت‌بخشی تهران از آنجا بود، مورد توجه قرار می‌گرفت، اما امسال با کمک شورایاران همه محلات و مناطق درگیر خواهند شد به گونه‌ای که شورایاران با شعار «۳۵۰ محله- ۳۵۰ خاطره» برنامه‌های هفته تهران را اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران قول داده است که در هفته تهران،‌ خانه تهران را افتتاح کند،‌ گفت: همچنین کمیسیون‌های شورای شهر نیز فعال شدند به گونه‌ای که بزرگترین پارک بانوان در ۳۵ هکتار افتتاح می‌شود و با همت کمیسیون معماری و شهرسازی "خانه لرزاده" به عنوان خانه معمار افتتاح می‌شود.

مسجدجامعی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر روز هفته تهران به یک موضوع نامگذاری شده، گفت: آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، میراث فرهنگی، وزارت ارتباطات و... نیز اقداماتی دارند که اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران روز تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه املاک و اسکان سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد تا دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند. - اخبار سیاسی -

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آن‌ها، اظهار داشت: یکی از اولین قوانین خوبی که مجلس یازدهم در راستای تعدیل نرخ اجاره بها و شناسایی خانه‌های خالی مصوب کرد قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود.

علیزاده ادامه داد: در جهت اجرای قانون مجلس و در جلساتی که در کمیسیون اقتصادی برگزار شد وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد موظف به ایجاد ساختار و سامانه‌ای به نام «سامانه املاک و اسکان» برای شناسایی مسکن‌های خالی شدند اما به نظر می آید هنوز ساختار قابل اتکایی برای شناسایی این واحدها به وجود نیامده است.

وی با اشاره به عدم همکاری احتمالی برخی دستگاه‌ها برای ایجاد ساختاری ثابت، خاطرنشان کرد: به هرحال این قانون مصوب مجلس و مجری آن دولت است و قاعدتا هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد که دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از آن مطالبه کند و درواقع از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برخی روش‌های شناسایی مسکن‌های خالی، مطرح کرد: به جای استقرار گشت‌های هزینه‌بر برای شناسایی مسکن‌ها در هر استان بهتر است بودجه و انرژی را برای تقویت سامانه الکترونیکی گذاشت و به سمت استفاده از روش‌های نوین و جدید رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری