Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@14:33:38 GMT

سرگردانی زائران ایرانی در مجاورت مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۳۰۱

به گزارش فارس، مرز زرباطیه در همسایگی مرز مهران، از ابتدای این هفته با ازدحام و شلوغی کم‌سابقه‌ای مواجه شده و بی‌نظمی و معطلی زائران در این مرز موجب شده تا اتوبوس‌های زائران ایرانی برای ورود به پارکینگ مشکل جدی داشته باشند و زائران کشورمان در خاک عراق، دچار سرگردانی شوند.

بر اساس این گزارش، بی‌نظمی در این مرز، زمانی به اوج خود رسیده که زائران کشورمان پس از عبور از مرز مهران و ورود به خاک عراق، برای عزیمت به نجف اشرف دچار معطلی‌های چند ساعته می‌شوند و در گرمای شدید، سرگردان و نگران، منتظر ادامه سفر می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران ایرانی با تماس با خبرنگار فارس اعلام کردند که چون از مرز ایران خارج شده‌اند و در خاک عراق به سر می‌برند، هیچ مسؤولی در مرز زرباطیه پاسخگو نیست و زائران در مرز سرگردان هستند. آن‌ها گاهی ساعت‌ها در مرز می‌مانند و هیچ خدماتی به آن‌ها داده نمی‌شود. از سوی عراقی‌ها، اجازه ورود به خاک این کشور نیز به آن‌ها داده نمی‌شود.

یادآور می‌شود، زرباطیه شهر مرزی از توابع استان واسط در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بغداد و در همسایگی شهر مرزی مهران است.

زائرانی که به صورت کاروان زمینی به عراق سفر می‌کنند، پس از خروج از مرز مهران وارد شهر زرباطیه می‌شوند که برای ورود به خاک عراق باید از طریق این مرز به کربلای معلی یا نجف اشرف سفر کنند.

مشکلات خروجی این مرز، موجب بروز نگرانی‌هایی در آستانه مراسم عظیم و میلیونی پیاده‌روی اربعین شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد

رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه‌ و شهرسازی گفت: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.   علی بیت‌الهی درباره مطالعات انجام شده برای شناسایی اینکه چه میزان جمعیتی از ایران که در پهنه فرونشستی سکونت دارد، اظهار داشت: در این باره گزارشی تهیه کرده‌ام که در این گزارش نقشه‌های فرونشستی و سکونتگاه‌های جمعیتی شهری و روستایی را بررسی کردم و تطابق دادم، مطالعات نشان می‌دهد که متاسفانه محدوده‌های جمعیتی عمده و کلان کشور مانند تهران، مشهد، شیراز ، کرمان و از همه مهم‌تر اصفهان و چند کلان شهر دیگر  دقیقا در محدوده فرونشستی قرار دارند یا مجاورت و حاشیه زون‌های فرونشستی واقع شده‌اند.   وی ادامه داد: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.   رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه‌ و شهرسازی تاکید کرد: خصلت فرونشست زمین این است که هر روز ادامه دارد و استنباط می‌شود که اگر همین روال ادامه پیدا کند این زون‌های مجاورت فرونشست هم جزو پهنه‌های فرونشست خواهند شد  و به این پهنه می‌پیوندند و وسعت فرونشست افزایش پیدا می‌کند.   بیت‌الهی افزود: مساحت زون‌های فرونشستی در کشور نسبت به ۵ سال گذشته حدود ٣ برابر افزایش پیدا کرده و رشد پهنه خصوصیت فرونشست است.   وی گفت: باید توجه داشت که این حجم جمعیت و ساخت و سازها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی تحت تاثیر این موضوع هستند و کاهش این ریسک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور

دیگر خبرها

  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه