Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تاکید دولت مبنی بر شروع حذف یارانه‌بگیران از مهرماه، یارانه‌ای که امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود می‌تواند آخرین یارانه بخشی از افرادی باشد که سال‌هاست هر ماه رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سرانجام بعد از سال‌ها پرداخت یارانه همگانی و عدم اجرای تکلیف قانون بودجه برای حذف پردرآمدها، امسال دولت قرار است به الزام قانون مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که در ماه‌های اخیر و با تصویب آیین‌نامه مربوطه، مسئولان بار‌ها اعلام کردند که از مهرماه غربالگری یارانه‌بگیران شروع می‌شود.

ربیعی -سخنگوی دولت- به تازگی اعلام کرد که حذف یارانه‌بگیران پردرآمد به طور حتم انجام خواهد شد و در مرحله اول در مهرماه چند صدک از دهک‌های بالا حذف می‌شوند که ممکن است ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر را در بر بگیرد.

اگر دولت به حرف خود عمل کرده و غربالگری را از ماه آینده در دستور کار قرار دهد، یارانه شهریورماه پایان پرداخت به جمعی خواهد بود که باید از سال‌ها قبل از لیست دریافت‌کنندگان یارانه حذف می‌شدند.

از سال ۱۳۸۹ تاکنون که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده با وجود انتقادات زیادی که نسبت به پرداخت همگانی یارانه وجود داشت، در حال حاضر ۷۸ میلیون نفر یعنی بالای ۹۰ درصد جمعیت ایران مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را ماهانه دریافت می‌کنند که هزینه سنگینی را در حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان در هر ماه به دنبال دارد و این پرداخت مانع از رسیدن سهم سایر بخش‌های تعیین شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها شده است.

گرچه قرار بر حذف یارانه‌بگیران در روز‌های آینده است، اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که بر چه مبنایی و چگونه حذف انجام می‌شود و تنها دولت اعلام کرده که معیار خود را میزان مصرف از حدی بالاتر قرار داده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یارانه مهر واریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری

سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های حمایتی متنوع برای مددجویان که در قالب مستمری پرداخت می‌شود، گفت: این کمک معیشت غیر از یارانه‌هاست که به کل جامعه -۹ دهک- تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب این کمک‌ها اظهار کرد: دولت و مجلس تلاش‌هایی کردند که به قدر کفایت نبوده ولی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌هاست و رشد مناسبی داشته است.

زارع‌زاده ادامه داد: امسال مصوبه مددجویان کمیته و بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی رو به رو شده و ارقام پرداختیِ ماهیانه برای خانواده‌های یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

وی از تامین اعتبار این کمک‌ها خبر داد و افزود: مستمری‌ها از ابتدای سال به حساب مشمولان واریز شد چراکه در سنوات قبل، این پرداختی مشابه سال قبل پرداخت می‌شد و ما به‌التفاوت آن سپس تعلق می‌گرفت.

زارع‌زاده که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: از سال قبل مستمری مقدم بر پرداخت یارانه شد چون وظیفه داریم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم. در مجموع مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت، ۱۸۶ درصد افزایش داشته که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • وصول ۸۰ همت مالیات از حقوق بگیران در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم
  • صدک‌بندی یارانه بگیران طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ به حساب این افراد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی واریز شد