Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@13:17:19 GMT

کاهش موقتی کیفیت هوا در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۴۱۹

کاهش موقتی کیفیت هوا در پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت امروز (۲۶ شهریور) در برخی مناطق در شرایط نامطلوب قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که طی صبح امروز (۲۶ شهریور) در برخی مناطق پرتردد وضعیت نامطلوب کیفیت هوا برقرار و به‌تدریج با افزایش دما، رشد ناپایداری‌های جوی و افزایش سرعت باد در برخی ساعات بعد ازظهر از بیشینه غلظت آلاینده ازن نسبت به روز قبل کاسته می‌شود و وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق پایتخت از نظر این آلاینده در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کاهش میزان ناپایداری جوی و افزایش حجم ترافیک در اواخر وقت امروز تجمع ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

طی صبح فردا (۲۷ شهریور) نیز آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود. هرچند افزایش نسبی سرعت باد در نخستین ساعات این روز بهبود کیفیت هوا نسبت به روز قبل را به دنبال دارد.

طی روز نیز با افزایش دما و مهیا بودن شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن، روند افزایشی در غلظت این آلاینده پیش‌بینی می‌شود و در ساعات پایانی فردا افزایش ناگهانی سرعت باد و ایجاد شرایط ناپایدار جوی، کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری شرایط مطلوب هوا در اکثر مناطق را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۶ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۷ همچنان در شرایط سالم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا هوای ناسالم برای گروه های حساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران بهبود یافته و در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6079393

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای پایتخت قابل قبول شد
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد