Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@08:53:29 GMT

روزهای باقی‌مانده تابستان را چگونه بگذرانیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۵۳۱

روزهای باقی‌مانده تابستان را چگونه بگذرانیم؟

خبرگزاری آریا -
تعطیلات تابستان
چیزی به پایان تابستان نمانده است. احتمالا برای اشخاص شاغل آنقدر فرقی نداشته باشد، ولی دانش آموزان و دانشجویان کل این سه ماه را تعطیل بوده اند و اکنون روزهای پایانی این تعطیلات طولانی مدت را می گذرانند. آیا از تعطیلات تان نهایت استفاده را برده اید؟
فصل تابستان رو به پایان است و به علت این که بچه ها به مدرسه نمی روند والدین باید دائماً فعالیت هایی را برای آن ها در نظر بگیرند که تمامی وقت ها تابستان آن ها جلوی تلویزیون سپری نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به یاد داشته باشید که این ایام خیلی زود، قبل این که متوجه شوید به پایان خواهند رسید. فصل تابستان تمام خواهد گردید و سال تازه تحصیلی شروع خواهد گردید و شما و دوباره باید با عجله این طرف و آن طرف در حرکت باشید. هر زمان اضافی را برای بودن در کنار بچه خویش غنیمت شمارید و در این ماهها در هر لحظه زندگی کنید.
بی خیال رسانه های اجتماعی شوید
قدری از شبکه های اجتماعی و دنبال کردن زندگی دیگران فاصله بگیرید و به زندگی واقعی خودتان برسید. تماشای عکسها و مطالبی که دیگران از تفریحات شان در دنیای مجازی منتشر می کنند ، جزء اینکه اعصاب تان را به هم بریزد و باعث شود خودتان را با آن ها مقایسه کنید نتیجه ای ندارد. ازآنجاکه فکر می کنید آن ها در خوشی غرق هستند و شما دچار مشکلات هستید، مجبور می شوید برای مخفی کردن این احساس، مدام عکس و فیلم بگیرید و منتشر کنید تا به آن ها ثابت کنید که شما هم خوشبخت هستید. با این کار، نه از لحظات تان لذت می برید و نه بعدها خاطره ای از آن ها در یادتان خواهد ماند. به زندگی واقعی تان برسید و وب گردی را محدود کنید.
برای تمامی دقایق و لحظه های هرروز برنامه ریزی نکنید
نه تنها این کار شما را خسته میکند ، برای بچه شما هم خیلی عالی نیست آن هم در تابستان ، که بیش از حد برای وی برنامه ریزی و زمان بندی انجام دهید. خوب است گاهی وقت ها بچه حس کم حوصلگی و خستگی را هم تجربه کند تا زمان این را پیدا کند که از قوه تخیل خویش استفاده نموده و باطری هایش را شارژ کند.
گذراندن تعطیلات تابستانی
یک کتاب تازه آغاز کنید
درست است که کتابخوانی برای هرکسی لذتبخش نیست، ولی پیشنهاد می کنیم دست کم امتحان کنید. جایی دنج و آرام را پیدا کنید، یک فنجان چای یا قهوه برای خودتان بریزید و کتابی را بخوانید که بتوانید تا پایان فصل تابستان آنرا تمام کنید. روزی 10 صفحه هم بخوانید، به شما ارامش و لذتی استثنایی خواهد داد.
از سوی دیگر، افرادی که پس از فصل تابستان باید درس خواندن را از سر بگیرند بهتر است مغزشان را فعال نگه دارند. کتاب خواندن به شما کمک خواهد کرد امادگی آغاز سال تحصیلی جدید را بعد از پایان این تعطیلات طولانی داشته باشید. تنها زمانی کوتاه از روزتان را از دنیای خودتان بیرون بیایید و وارد دنیای دیگری شوید تا هیجان و ارامش را همزمان تجربه کنید.
از پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها کمک بگیرید
از مادربزرگ یا پدر بزرگ خواهش کنید برای 1 یا 2 هفته به خانه شما بیاید و یا بچه خویش را برای چند روز به خانه آن ها بفرستید. تابستان بهترین دوران برای بچه ها هست تا زمانی را با پدربزگ یا مادربزرک خویش سپری کنند. آن ها با نگهداری از بچه ها در فصل تابستان برای والدینی که مشغله زیادی دارند نجات بخش میباشد .
از فعالیت های عادی خانوادگی لذت ببرید
از کارهای ساده، مانند ناهار خورد در بیرون از منزل در حیاط پشتی لذت ببرید. از طولانی بودن روز حداکثر بهره را ببرید و پس از کار به دوچرخه سواری بروید و یا وسایل پیک نیک را برداشته و به پارک بروید. یک زیرانداز در حیاط پهن کنید و همراه یکدیگر کتاب بخوانید.
به ساحل بروید
حتماً در این روزهای باقی مانده زمانی را به وقت گذراندن در ساحل اختصاص بدهید. فصل تابستان با دریا و ساحل پیوندی ناگسستنی دارد. درصورتی که در نزدیکی دریا زندگی نمی کنید، میتوانید به شهرهای شمال یا جنوب کشور سفر کوتاهی کنید. در ساحل میتوانید بازی والیبال یا فعالیت های جسمی دیگری انجام دهید؛ این کار به خصوص برای افرادی بسیار مفید است که تا به این جا خورده و خوابیده اند! ضد افتاب مناسب را فراموش نکنید.
درصورتی که موقعیتش آماده نیست، میتوانید یک روز را کنار رودخانه سپری کنید یا به استخر و پارک های آبی بروید و از آب تنی کردن یا تفریحات آبی لذت ببرید. حتی میتوانید تصویر های بسیار خاطره انگیز و زیبایی از این لحظات بیندازید. تنها یادتان باشد زیاد به فکر ارسال هر چیزی در اینستاگرام و رسانه های اجتماعی نباشید. تمرکز روی به اشتراک گذاری لحظات تان با سایرین باعث میشود از لحظه ای که در آن هستید، لذت کافی نبرید.
نیازهای خویش را فراموش نکنید
زمانی را برای خویش در نظر بگیرید و اگر لازم است از یک پرستار بچه برای نگهداری از کودکان کمک بگیرید و زمانی را برای فعالیت های ورزشی یا زیبایی خویش در نظر بگیرید. داشتن ظاهری نامناسب از شما پدر یا مادر خوبی نمی سازد، بعلاوه به استرس شما هم می افزاید.
برنامه برای تعطیلات تابستان
بعضی از ساعتهای روز را خارج از منزل سپری کنید
درست هست که نشستن در خانه و تماشای فیلم و سریال برای خیلی ها جذاب تر از هر کار دیگری است، ولی یادتان باشد وقت گذراندن در بیرون از خانه ـ حتی 10 دقیقه هم که شده ـ بسیار مهم است. پیاده روی و گردش در پارک ها یا طبیعت بهترین شیوه برای تنفس هوای ازاد و تحرک داشتن است؛ هر دوی این کارها برای بهبود خلق وخو و سلامتی مفیدند. اگر کسی را داشته باشید که پایهٔ پیاده روی باشد، چه بهتر! میتوانید با وی شب ها پیاده روی های طولانی کنید.
روزهایی را بدون هیچ کاری سپری کنید
تلاش کنید حجم کارها را در آخر هفته ها پائین بیاورید و از مزایای این واقعیت که در فصل تابستان همه چیز آرامتر اتفاق می افتد استفاده کنید. به میزان کافی برای فعالیت های فوق برنامه، مشق های آخر شب، عجله برای صرف شام که در تمام سال تحصیلی مشغول به انجام هستید، کار انجام داده اید. اکنون از زمانیکه کاری برای انجام دادن نیست، لذت برده و تا جایی که امکان دارد کاری انجام ندهید.
با خانواده یا دوستان به گردش بروید
گردش گروهی همیشه میتواند حال آدم را خوب کند. غذا آماده کنید و به دل طبیعت بروید. حتی سرگرمی های کاملاً معمولی ای مثل بازی« وسطی» که تیمی انجام میشود ، میتواند لحظات جذابی برای تان بسازد.
این واقعیت را بپذیرید که همه روش ها انجام نخواهد شد
روزهای کاری شما امکان دارد تغییر کند و بخواهید بعضی از کارهایتان را در منزل انجام دهید. به دلیل اینکه کودکان بیش تر در منزل حضور دارند و فعالیت میکنند ، منزل اندکی به هم ریخته تر خواهد شد و نظم کمتری خواهد داشت.
زمانی که کمی با بی‌نظمی کنار بیایید و به یاد بیاورید که خیلی زودتر از آن چیزی که تصور کنید کودکان به مدرسه برخواهند گشت، حس ارامش بیشتری در مورد بهم خوردن نظم منزل در ماه های تابستان خواهید داشت.
گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنبلی: تشکل باید دانشگاه را یک جامعه کوچک در نظر بگیرد/ آقا نسبت به باقی دیدارها صریح‌تر با جریان دانشجویی صحبت کردند +فیلم

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه سهند گفت: بعضی از تشکل‌ها را می‌بینیم که تعدادشان کلا پنج الی شش نفر آدم نیست. مثلا اگر بخواهند تجمعی بگیرند به زور ده نفر آدم دور گفتمان یک تشکل جمع می‌شود.

علی سنبلی، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجو درباره دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان گفت: یک اتفاق خیلی خوبی که در این دیدار افتاد، این بود که حضرت آقا نسبت به بقیه دیدار‌ها صریح‌تر با جریان دانشجویی صحبت کردند.

وی افزود: خیلی جدی توپ را در زمین جریان دانشجویی انداختند، دوستان رفتند حرف‌های خودشان را زدند، برخی حرف‌های آن‌ها درست بود و برخی حرف‌ها اینگونه نبود.

وی ادامه داد: خب باشد ما یک سری حرف‌ها را جلوی مسئولین می‌زنیم که مثلا جلوی اقتصاد نفتی گرفته شود، اقتصاد دانش بنیان اتفاق بیفتد و می‌بینیم این‌ها انجام نمی‌شود و شما می‌آیید حرف‌های خودم را به خودم پس می‌دهید.

وی تصریح کرد: گلایه می‌کند که شما گفتید مسئول انجام نداده است و این کار انجام نشد.

سنبلی گفت: یک سری حرف‌ها را هم خود شما زدید که محیط دانشجویی این‌کار‌ها را انجام بدهد، خب آن‌ها چه شد؟ چه اتفاقاتی رقم خورد؟ به کجا رسید؟ چه کاری را انجام داده‌اید؟
این خیلی اتفاق مهمی است که جریان دانشجویی، باید تلنگری جدی به خودش بزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: ما همیشه می‌گوییم که شما مسئول را می‌شوری و می‌گذاری کنار، خودت چقدر در دانشگاه موفق بودی؟ خودت چند نفر را با گفتمان خودت همراه کرده‌ای؟ چند نفر را توانسته‌ای جذب کنی؟

وی ادامه داد: بعضی از تشکل‌ها را می‌بینیم که تعدادشان کلا پنج الی شش نفر آدم نیست. مثلا اگر بخواهند تجمعی بگیرند به زور ده نفر آدم دور گفتمان بک تشکل جمع می‌شود. وقتی تشکل در این حوزه‌ها ناتوان است و نتوانسته اثر گذار باشد، نسبت به مسائل کشور هم جا می‌ماند.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه سهند بیان کرد: تشکل اگر دانشگاه را یک جامعه کوچک در نظر بگیرد، اگر درون دانشگاه توانست یک موضوعی را گفتمان کند، آن زمان در فضای جامعه هم می‌تواند آن گفتمان را غالب کند.

وی افزود: ما در محیط خود تشکل، مسئله آن‌ها را نمی‌بینیم، مثلا رهبر انقلاب گفتند فلان استاد در حال مایوس کردن جریان دانشجویی است و دانشجویان را از اثرگذاری در کشور، خب با این موضوع چه کسی باید برخورد کند؟ چه کسی باید برود و جواب دهد؟

وی ادامه داد: مثلا ایشان بر سر کرسی‌های آزاد اندیشی مثال می‌آورند که من بیشمار درباره کرسی آزاد اندیشی گفتم و عملی نشد!

علی سنبلی گفت: آن کسانی که به عنوان ادوار به تشکل‌ها مشورت می‌دهند، به آن‌ها می‌گویند شما محور انقلاب اسلامی در دانشگاه هستید. اینجا یک مثال می‌زنند و می‌گویند فکر کنید امام زمان ظهور کرده است و گفته آقای مسئول تشکل این دانشگاه برای تو، این دانشگاه را در پازل ظهور بیاور. چه کاری انجام می‌دهی؟ همان کار یک سری اقداماتش قطعا سلبی است، یک سری اقدامات آن قطعا ایجابی است.

 

وی ادامه داد: اینکه خودش را محور انقلاب اسلامی قرار دهد، ببینید نه رئیس دانشگاه، نه مسئول نهاد، نه معاونت فرهنگی و هزار متولی دیگر که باید رسیدگی کنند محور انقلاب اسلامی در دانشگاه نیستند و نمی‌توانند هزینه مقابله با این تفکرات را به جان بخرند.

 

وی تصریح کرد: تشکل انقلابی باید خیلی فعالانه تر عمل کند و خیلی جدی با به کار گیری قوه قهریه خودش را به کار گیرد‌.

 

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند مطرح کرد: بنده مثالم همیشه این است، شما رفته‌اید در برابر یک استاد دانشگاهی که در حال مزخرف گویی است، در حال تزریق مباحث ضدامید و غیره به دانشجویان است. شما چقدر قوی هستی که حالا بتوانی یک قوه قهریه هم داشته باشی که بتوانی در دانشگاه نفوذ کرده و بگویی آقای رئیس دانشگاه این کار را باید جلویش را بگیری، فلان اتفاق را باید بالا بیاوری و تذکر جدی به آن بدهی.

 

وی افزود: وقتی تشکل دو الی سه نفر آدم است و رئیس دانشگاه هم با چنین چیزی مواجه می‌شود، می‌گوید که این تشکل نهایتا دو نفر یا پنج نفر در آن فعال هستند. قطعا اینگونه اثرگذار نیست. خود مجموعه جریان دانشجویی باید از لحاظ محتوایی، مبنایی و تشکیلاتی قوی شود.

 

وی ادامه داد: وقتی این اتفاق افتاد و حداقل تشکل به معنای یک جمع سی نفره بود که توانایی تحصن را داشت و از لحاظ عده وضعیت خوبی داشته باشد، آن وقت حرفش نفوذ خواهد داشت.

 

سنبلی درباره طرح موضوع عدالت در این دیدار اظهار کرد: نکته دیگر این که تاکید رهبر انقلاب بر سر عدالت بود، جریانی الان در کشور به وجود آمده است که با عدالت‌خواهی مبارزه نمی‌کند بلکه با عدالت مبارزه می‌کند و مسئله آن مبارزه با عدالت است.

 

وی افزود: آیت الله خامنه‌ای خیلی نکته جدی گفتند و مطرح کردند که بنده اصرارم بر مسئله عدالت از دهه هشتاد بیشتر شده است. به نظر بنده جریان دانشجویی نسبت به اصل مسئله عقب ماندگی در عدالت و اصرار ولی فقیه با آن قیدهایی که ایشان در موضوع عدالت گفتند و نه صرفا بازی کردن در پازل پروژه بگیران، نه پیگیری مسئله عدالت و رسیدگی به موضوع فاصله طبقاتی در جامعه، مطرح است.
مثلا خود شهر تبریز یک شهر قطبی است. بگردید مشاهده می‌کنید که عده‌ای در رفاه کامل است و مدیریت شهری در حال قطبی عمل کردن است. یک سوم جمعیت این شهر حاشیه نشین هستند.

 

وی در پایان گفت: چه کسی قرار است این مشکلات را پیگیری کند، چه کسی قرار است با عوامل حاشیه نشین شدن درگیر شود و کار جدی کند. این‌ها همه در پازل عدالت خودش را نشان می‌دهد و جریان دانشجویی بایستی فعالانه اینجا نقش ایفا کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا
  • تراکتور و سپاهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد
  • تراکتور و سپهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته
  • انتقال واحدهای ضایعاتی مجوزدار به شهرک ضایعات تا ابتدای تابستان
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • بسکتبال NBA | در پلی آف چه خبر است؟
  • سنبلی: تشکل باید دانشگاه را یک جامعه کوچک در نظر بگیرد/ آقا نسبت به باقی دیدارها صریح‌تر با جریان دانشجویی صحبت کردند +فیلم
  • سیتی بند فسخ هنگفت ستاره برزیلی را می‌پردازد