Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:39:36 GMT

نخبگان حوزه رباتیک کرمان شناسایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۵۸۵

نخبگان حوزه رباتیک کرمان شناسایی می‌شوند

محمدرضا جهانگیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور در راستای تقویت رویدادهای ملی و بین المللی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای لاوان سعی بر این دارد طبق روال چند ساله اخیر مسابقات آزاد مهارت رباتهای جنگجو و پروژه محور را با همکاری چندین نهاد دولتی و خصوصی در اسفند ماه امسال در کرمان برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توسعه فناوری، شناسایی استعدادها و جذب ایده‌های جدید و تمرین کار تیمی و گروهی و همچنین شادی و نشاط نوجوانان و جوانان از اهداف برگزاری مسابقه رباتیک محسوب می‌شود و زمینه ای برای معرفی و دیده‌ شدن شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگاه، دانشگاه‌ها، مهندسان و متخصصان حوزه رباتیک است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند بستری برای مهارت‌آموزی و مهارت‌سنجی و ایجاد مبنایی برای توسعه نوآوری با رویکرد نوآوری باز باشد،  لذا پیشرفت و توسعه صنعت رباتیک و یا هر بخش دیگری، بدون ترویج و معرفی آن به آحاد مختلف جامعه و کشف استعدادها هرگز میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در صنعت امروز کشور تا حدودی به رباتیک بی توجهی شده و حضور آن در صنایع مختلف را غیرضروری فرض کرده اند، اما وظیفه همه دست‌اندرکاران و رسانه‌های کشور، کمک به گسترش و ترویج رباتیک و معرفی تیم‌ها و شرکت‌های توانمند به صاحبان صنایع و نیازمندان به این فناوری است.

جهانگیری گفت: امسال همچنین تیمی از استان کرمان به منظور تحقیق و پژوهش به چهل و پنجمین دوره از مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه اعزام شدند و تحلیل و بررسی این رقابت ها را انجام دادند.

وی افزود: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از ۶۳ کشور جهان در ۵۶ رشته  از تاریخ سی و یکم مرداد تا ششم شهریور در مسابقات جهانی مهارت به رقابت پرداختند.

 مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان بیان کرد: در این دوره از مسابقات تیم ملی مهارت کشورمان در ۱۰ رشته با حضور  ۱۰ رقابت کننده (در هر رشته یک مسابقه دهنده)، در رشته های کابینت سازی، جواهر سازی، فناوری های اطلاعات راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، فناوری های وب، تأسیسات الکتریکی، فناوری اتوموبیل، فناوری آب، فناوری طراحی گرافیک و مدیریت سیستم های تحت شبکه رقابت کردند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار مسابقات مهارت های آینده  به میزبانی کشور روسیه برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در ۲ رشته طراحی صنعتی و اپلیکیشن موبایل با حضور ۲ رقابت کننده در این مسابقات شرکت داشت.

جهانگیری بیان کرد: تیم ملی مهارت ۱۰ نفره کشورمان در چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ کازان روسیه با کسب یک مدال نقره، ۲ مدال برنز و ۲ دیپلم افتخار و احراز رتبه ۱۵ در میانگین امتیازات تیمی بین ۶۳ کشور، ارتقای بیست و چهار رتبه ای کشورمان را  نسبت به دوره پیش رقم زد.

۷۴۳۷ / 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا رباتیک مهارت اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود
  • خانه نخبگان بستری برای شناسایی کنشگران علمی کشور
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود