Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: پیام مهم عاشورا، عزت آفرینی و پایمردی است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی باقر طاهری‌نیا در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه لرستان با موضوع «طنین کربلا در گوش زمان با نگاهی به نقش حضرت زینب (س)»، اظهار کرد: نقش مهم و اثرگذار حضرت زینب(س) این بود که براساس گفتگوها، مناظره‌ها و خطابه‌هایی که ایراد فرمودند، اجازه ندادند پیام قیام عاشورا از بین برود یا توسط اطرافیان یزید، این پیام تحریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام مهم عاشورا، عزت آفرینی و پایمردی است و نقش حضرت زینب(س) در حفظ و انتقال این پیام در همان مقطع زمانی وقوع قیام، یک نقش بسیار مهم و اساسی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست بازان دنیاطلب، اجازه ندادند پیام واقعه مهم غدیر در همان زمان خودش، منتقل شود و اینگونه شد که در اصطلاح، غدیر در غدیر ماند ولی در زمان عاشورا، پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س) در همان مقطع زمانی، حفظ و منتقل شد.

طاهری‌نیا اضافه کرد: خواص زیرک و دنیاطلب، با تاکتیک‌هایی همچون منع اجازه حدیث و منع وصیت، اجازه ندادند پیام مهم غدیر در همان زمان خودش به اکثریت توده مردم برسد.

وی بیان کرد: اگر حضرت زینب (س) نبود به طور حتم، پیام عاشورا و کربلا توسط یزیدیان، تحریف می‌شد.واقعه عاشورا و کربلا، یک واقعه معمولی در تاریخ نیست؛ بلکه در هر زمانی باید پیام‌های عاشورا را مرور کرد و از آنها درس آموخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین «حیدر حیدر» در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی

دریافت 18 MB

تصویربردار: احمد حسنی

کد خبر 6080448

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • طنین «حیدر حیدر» در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی