Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@08:30:16 GMT

معرفی فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز در «چرخ»

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۶۸۱

معرفی فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز در «چرخ»

«چرخ» در بیست‌وهشتمین قسمت فصل ششم، ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۲۶ مرداد، موضوع ارزش مادی و خسارات حفاظت کردن و نکردن از محیط‌زیست زمین را بررسی خواهد کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه‌ی تلویزیونی «چرخ» در این قسمت میزبان دکتر حسین غیاثی‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این استاد دانشگاه درباره‌ی این موضوع گفتگو خواهد کرد که محیط‌زیست چقدر ارزش مادی دارد، حفاظت نکردن از آن چقدر ضرر اقتصادی دارد، تمرکز بر مدیریت پسماند زباله‌ها چه فوایدی دارد و عدم مدیریت پسماند‌ها چقدر ضرر اقتصادی دارد.
براساس تازه‌ترین آمار‌های اعلام‌شده سالانه در جهان حدود ۲ میلیارد تن زباله‌ی صنعتی و شهری تولید می‌شود که ارزش بازار آن از مرحله‌ی جمع‌آوری تا بازیافت، به ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. طبق آمار‌های منتشرشده، روزانه بیش از ۵.۳ میلیون تن زباله در جهان تولید می‌شود. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۸ سرانه‌ی تولید جهانی زباله در هر روز برابر با ۳۰۰ گرم است. این درحالی است که این رقم برای ایرانی‌ها به بیش از ۷۱۰ گرم و برای تهرانی‌ها ۷۹۰ گرم یعنی ۲.۵ برابر متوسط جهانی است.
در بخش دیگری از برنامه، بهزاد یوسفی، کارشناس «چرخ»، مهم‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز را معرفی خواهد کرد. گزارشی از جزییات کار دکتر کامران کمالی، خزنده‌شناس یکی دیگر از بخش‌های بیست‌وهشتمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» است.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویداد‌های علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» در تابستان امسال در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه چهارم سیما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه چرخ محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» معرفی‌ شدند

به گزارش خبرنگار مهر، فراخوان این مسابقه در آستانه روز جهانی قدس ۱۴۰۳ منتشر شد و ثبت مانا سازی تصویر هم‌دلی و حمایت مردم مسلمان ایران اسلامی از ملت مظلوم، به ویژه کودکان و نوجوانان ستمدیده فلسطینی از اهداف انتشار این فراخوان به شمار می‌رفت.

این در حالی است که به تصویر کشیدن حضور حماسی کودکان و نوجوانان در راهپیمایی روز جهانی قدس، نمایش هم‌دلی با مردم تحت ستم غزه و حرکت در مسیر آزادسازی قبله اول مسلمین در قالب هنر عکاسی، از دیگر اولویت‌هایی بود که در انتشار فراخوان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» مدنظر قرار داشت.

بر اساس این فراخوان، گروه‌های سنی ۱۲ تا ۲۴ سال، مخاطب این حرکت فرهنگی هنری بودند و با ثبت و ضبط رخدادهای روز جهانی قدس و ارسال به مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضور مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان در آئین‌های این روز را در قاب تصویر ماندگار کردند.

داوری آثار دریافتی را مریم حسینی کوهی، کارشناس هنری و رابط انجمن عکاسی و محمدرضا خداشناس، مربی نقاشی کانون استان گیلان بر عهده داشتند و در میان ۳۰۰ اثر ارسالی، ۱۰ اثر را به‌عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

بر همین اساس نیز «هانیه نصیری» و «ترانه فرحناک» از شهرستان آستارا، «محمدصدرا روغنچیان رودسری»، «فاطمه زهرا حلاج» و «حلما نوروزی» از رودسر، «ستایش میرزایی» از املش، «پرنیان قربانی» و «زهرا غسالی» از اسالم را در جمع عکاسان برگزیده معرفی‌شدند.

گروه داوری همچنین، «فاطمه قویدل» از فومن و «مطهره فرهادی» از سیاهکل را عکاسان برگزیده مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» انتخاب و از تمامی همراهان در این حرکت فرهنگی، هنری و ارزشی قدردانی کرد.

کد خبر 6083381

دیگر خبرها

  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • حاکمیت لانینا بر کشور از تابستان | وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان چگونه خواهد بود؟
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • برگزیدگان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» معرفی‌ شدند