Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:04:35 GMT

اولین خودروی برقی مزدا ماه آینده رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۷۱۲

اولین خودروی برقی مزدا ماه آینده رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت ژاپنی مزدا قصد دارد ماه آینده در نمایشگاه «توکیو موتور شو» از یک خودروی برق رونمایی کند. این شرکت قصد دارد خودروی برقی مذکور را سال آینده میلادی به بازار عرضه و به تدریج بقیه خودروهای خود را نیز برقی تولید کند.

درباره مدل خودروی مزدا جزئیات اندکی فاش شده و فقط مشخص است این یک خودروی کاملا جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ماه گذشته مزدا  نمونه اولیه خودرویی را در نروژ آزمایش کرد که شباهت زیادی به مدل CX-۵ اسپرت شرکت داشت. اما هنوز مشخص نیست مزدا همین خودرو را در نمایشگاه اتومبیل توکیو رونمایی می کند یا خیر.

البته باید توجه داشت خودروی مذکور مجزا از مدل هایی است که این شرکت با همکاری تویوتا می سازد.  این نخستین خودروی برقی مزدا به حساب می آید و بخشی از برنامه شرکت برای ارائه خودروهای حافظ محیط زیست است که دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند. 

این شرکت ژاپنی ادعا می کند تا ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۵ میلادی بیشتر خودروهای آن برقی خواهند بود یا موتور هیبریدی خواهند داشت.

کد خبر 4720589 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروی برقی ژاپن نوآوری نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی فناوری نانو شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی موبایل گوگل امنیت اطلاعات خودروی برقی هوش مصنوعی رگولاتوری منظومه شمسی مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در سامانه عرضه شده که افراد هم آنها را انتخاب کردند، تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟