Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، زهرا ساعی رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه تامین امنیت زنان در قوه قضائیه به پایان رسیده است، گفت: ۳ هفته گذشته نشستی با رئیس قوه قضائیه داشتیم که در آنجا از ایشان درخواست کردم تا لایحه تامین امنیت زنان را هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کرده که در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: رئیس قوه قضائیه در این نشست قول داد که بررسی این لایحه تا پایان شهریورماه به اتمام رسیده و به معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری فرستاده شود تا به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

بیشتر بخوانید: بررسی لایحه پیشنهادی مقید و محدودسازی حق طلاق شوهر از دستور کار خارج شد 

او تاکید کرد: امروز مطلع شدم که بررسی لایحه تامین امنیت زنان در قوه قضائیه به پایان رسیده و اصلاحات به گونه‌ای در آن اعمال شده است که تامین کننده نظر این قوه بوده و در نهایت به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تحویل داده شده است.

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: هم اکنون در انتظار هستیم که خانم ابتکار نیز هر چه سریع‌تر این لایحه را به مجلس فرستاده تا بتوانیم در طول مدت زمان باقیمانده از عمر این مجلس آن را به قانونی جامع تبدیل کنیم که باعث بازدارندگی از خشونت علیه زنان، حمایت و حفاظت از زنان کشور شده و به تحکیم بنیان خانواده منتهی شود چرا که رویکردمان در این حوزه خانواده محور است. 

انتهای پیام/

تعیین تکلیف لایحه تامین امنیت زنان در قوه قضائیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید

به گزارش قدس آنلاین، در نشست علنی روز سه‌شنبه - ۲۸ فروردین ماه - مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت در مواد ۱۱۵۰ تا ۱۳۴۳ در دستور کار قرار گرفت و این مواد با رای موافق نمایندگان اصلاح شد.

پیش از این و طی ۲ روز گذشته از ماده (۱) تا ماده (۱۱۵۰) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده بود.

ایرادات در مشارکت تجاری، احکام تفرقه اشخاص حقوقی، توقف نشر آگهی، انسجام شرکت‌ها، الزامی بودن اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، تبدیل شرکت‌ها، جرائم مربوط به مدیرعامل و مدیران شرکت‌ها، احکام متفرقه، اداره اموال متوقف، آثار اعلام توقف و اداره اموال متوقف و تشخیص مطالبات از جمله مواردی است که در فصول این لایحه مطرح شده بود که اصلاح شد.

پس از پایان بررسی لایحه تجارت، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس در این باره گفت: این لایحه در پنج دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن این لایحه غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی برای این لایحه کار کردند تا قانون جامع و قوی به تصویب برسد و این لایحه گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت‌ها ایفا خواهد کرد.

ذوالنوری از دولت، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، معاونت قوانین و نمایندگان مجلس برای همراهی و همکاری در بررسی این لایحه قدردانی و خاطرنشان کرد: امید است این لایحه در مسیر رونق اقتصادی موثر واقع شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • اتمام رفع تداخلات اراضی کشاورزی در شهریور امسال
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید