Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:49:45 GMT

عفونت اچ آی وی کشنده نیست/ اطلاع رسانی نباید محدود شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۷۸۹

عفونت اچ آی وی کشنده نیست/ اطلاع رسانی نباید محدود شود

به گزارش خبرنگار مهر، مینو محرز، روز سه شنبه در نشست خبری که در محل مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: کلینیک این مرکز هر ماه ۷۰۰ بیمار مبتلا را معاینه و ویزیت می کنند.

وی با عنوان این مطلب که ایران در موضوع ایدز حرف اول را در منطقه می زند، گفت: متاسفانه در منطقه هنوز روند ایدز رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرز ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مرکز مشاوره و مراقبت از بیماری های ایدز در کشور وجود دارد که تمام متخصصین در این مرکز آموزش دیده اند.

وی افزود: هدف ما ایجاد جامعه ای عاری از ایدز است که تلاش می کنیم در این مسیر به دولت کمک کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: متاسفانه اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از ایدز در کشور کافی نیست و ما این آمادگی را داریم که همه امکانات را صرف آموزش در مقابله با این بیماری کنیم.

محرز با اعلام اینکه آمار رسمی حکایت از ۳۰ هزار مبتلا به ایدز در کشور دارد، افزود: ما تخمین می زنیم ۶۰ هزار مبتلا داشته باشیم.

وی ادامه داد: جوانان ما باید با بیماری های رفتاری آشنا شوند و از اینکه بخواهند تست بدهند، می ترسند. در حالی که ما باید این ترس را از جوانان بگیریم و نحوه مقابله با بیماری های رفتاری را آموزش دهیم.

محرز با عنوان این مطلب که ما نباید در آموزش پیشگیری از بیماری های رفتاری محدودیت و مرزی قائل شویم، گفت: آگاهی دادن به جامعه باعث خواهد شد تا بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم. 

وی با عنوان این مطلب که عفونت اچ آی وی کشنده نیست، افزود: دنیا در حال کشف بیماری مقابله با ایدز است و ما باید تا آن زمان به فکر پیشگیری و کنترل بیماری باشیم.

محرز گفت: بیمار مبتلا به ایدز می تواند ازدواج کند و بچه دار شود، اما متاسفانه بیماران این موضوع را نمی دانند.

کد خبر 4720655 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ایدز دارو وزارت بهداشت اورژانس کشور پرونده الکترونیک سلامت سیگار پرستار بیمارستان دارو جامعه پزشکی سعید نمکی سازمان غذا و دارو بهداشت دهان و دندان سرطان تجهیزات پزشکی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی

دکتر مریم مشهود رئیس اداره دارو سنتی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر دارو‌ها و کالا‌های سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار کند، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه شود و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

مشهود همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیر‌های غیرقانونی و بی‌ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالو‌های صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه بیمار قبلی که زالودرمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالو‌های صیدشده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

رئیس اداره دارو سنتی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو، تنها ۲ روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم‌سازی زالوی مصرف‌شده قابل قبول است.

مشهود گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال‌کننده تصور می‌کند که زالو از بین رفته در حالی که اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود، در طبیعت دوباره به چرخه باز می‌گردد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • آموزش رایگان ارزهای دیجیتال برای مبتدی ها: از باز کردن حساب تا معامله و سود ( اطلاع رسانی تبلیغی)
  • پلیس، لینکی برای ثبت ‌نام در تذکرکشف حجاب ارسال نکرده ‌است
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از طرف پلیس نیست
  • فراجا: لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • پلیس : لینک‌های منتشره درخصوص ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب ما نیست
  • لینک‌های تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی