Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز ارجمند آهنگساز، مدرس و پژوهشگر موسیقی که خرداد ماه سال ۹۸ با حکم شهردار اصفهان به‌عنوان دبیر اجرایی رویداد جهانی «اصفهان ۲۰۲۰، سال گردشگری، هنر و میراث فرهنگی» انتخاب شد، در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: طی چند ماه گذشته که مشغول رسیدگی و تدوین پایان‌نامه دکترای خود با موضوع «گردشگری موسیقی و ظرفیت موسیقی کشورمان روی این موضوع» بودم، طرحی را در این زمینه شروع کردم که ابتدا در جزیره قشم آغاز شد و پس از اینکه توانستیم در این زمینه به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم، کار را در برخی دیگر مناطق کشورمان ادامه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط به حکم جناب قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان به‌عنوان دبیر اجرایی رویداد «اصفهان ۲۰۲۰، سال گردشگری، هنری و میراث فرهنگی» انتخاب شدم که به همین منظور برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم که فکر می‌کنم در صورت استمرار نتایج ثمربخشی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: تدوین یک دانشنامه مشروح پیرامون مکتب موسیقی اصفهان و برگزاری چند جشنواره و چند سمینار در حوزه موسیقی از جمله برنامه‌هایی است که در حین برگزاری رویداد جهانی «اصفهان ۲۰۲۰، سال گردشگری، هنری و میراث فرهنگی» مورد توجه قرار خواهد گرفت. این در حالی است که من سال‌ها پیش با صدای استاد علی اصغر شاهزیدی برای مجموعه تلویزیونی «ثقه‌الاسلام تبریزی» قطعه‌ای را آماده کرده بودیم که ملودی آن بر اساس تمی از عارف قزوینی بود. با تکیه بر این موضوع و همکاری موثری که در این زمینه داشتم، تصمیم گرفتم آلبومی را با خوانندگی این استاد موسیقی اهل اصفهان تولید کنم که تا چندی دیگر در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

این آهنگساز در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن تشریح فعالیت‌های دیگرش در عرصه موسیقی گفت: آهنگسازی دو سریال تلویزیونی، انتشار یک آلبوم بر اساس ساختار موسیقی ملی به خوانندگی علیرضا وکیلی‌منش، انتشار مجموعه آثار فیلم و تئاترهایی که تاکنون به عنوان آهنگساز در آن حضور داشتم، تولید و انتشار یک آلبوم از مجموعه موسیقی‌های ملت‌های مختلف جهان که سال ۲۰۰۳ در کشور کره جنوبی منتشر شد این بار با تنظیم جدید در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد که این از جمله فعالیت‌های دیگری است که در عرصه موسیقی انجام داده‌ام.

رویداد جهانی اصفهان ۲۰۲۰ در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ با چشم‌انداز توسعه فراصنعتی اصفهان، توسعه پایدار شهری و توسعه منابع انسانی با بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همچنین اجرای رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی در محورهای گردشگری برگزار خواهد شد. دبیرخانه این رویداد جهانی همزمان با اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان‌های کشور در محل افتتاح می‌شود.

کد خبر 4716203 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پیروز ارجمند موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی تئاتر ایران فیلم سینمایی ماه محرم فیلم کوتاه سریال ایرانی عاشورا موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر نوفل لوشاتو سینمای مستند جایزه سینمایی جشنواره سینمایی سازمان صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد