Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:44:38 GMT

دادگاه انگلیس واردقضیه بریگزیت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۸۶۰

"نمایش درام بریگزیت" مکان خود را از بروکسل به دادگاه عالی انگلیس تغییر می‌دهد تا این دادگاه امروز (سه شنبه) به تصمیم تحریک آمیز و غیر منتظره نخست وزیر انگلیس درخصوص تعلیق پارلمان به مدت بیش از یک ماه رسیدگی کند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخستین مذاکرات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و مایکل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا که روز دوشنبه برگزار شده بود نهایتا به موعظه‌ای از جانب بروکسل ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر یونکر اعلام کرد: به جانسون یاد آوری شد که این مسئولیت انگلیس است تا راه حل‌هایی را که از نظر قانونی عملی هستند در خصوص توافق کنونی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که پارلمان انگلیس از قبول آن امتناع می‌کند، ارائه دهد.

دفتر یونکر افزود: چنین پیشنهاداتی تاکنون مطرح نشده‌اند.

اما جانسون در مقابل تاکید کرد که فرصت خوبی برای دستیابی به یک توافق جدید وجود دارد البته اگر بروکسل اقدامی انجام دهد.

اما اقدامات سیاسی جانسون در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر ( ۹ مهر) ممکن است امروز از سوی ۱۱ قاضی که قرار است چالش تعلیق پارلمان را بررسی کنند، تضعیف شود.

روند رسیدگی دادگاه به این پرونده ممکن است تا روز پنج شنبه به طول انجامد و زمان صدور حکم هنوز مشخص نیست.

ورود دادگاه عالی انگلیس به این حماسه سه سال و نیمه در وعده جانسون برای خروج حتمی انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هرگونه تاخیر اضافی ریشه دارد.

جانسون پارلمان را تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) به تعلیق درآورد؛ اقدامی که به گفته‌ منتقدان تلاش آشکاری برای جلوگیری از تلاش حامیان اتحادیه اروپا از به تاخیر انداختن بریگزیت می‌باشد.

دولت لندن تاکید دارد که پارلمان به صورت سالیانه در پایان هر دوره منحل می‌شود و جانسون خیلی ساده راه را برای یک برنامه جدید به دنبال استعفای ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در ماه ژوئیه باز کرده است.

دادگاه عالی انگلیس در حال حاضر باید درخصوص انگیزه جانسون و این که آیا وی به طور کلی حق قضاوت‌های سیاسی دارد یا خیر رای دهد.

دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس نیز تاکید کرد، گمان می‌کند جانسون در تلاش است تا مناظرات را محدود کند.

دادگاه عالی انگلیس حامی جانسون است اما اگر جانسون دراین دادگاه شکست بخورد با اتهاماتی از جمله دروغ گفتن به ملکه انگلیس که رسما دستور تعلیق پارلمان را صادر کرده، مواجه خواهد  شد.

جانسون در حال حاضر با تاکید بر این که حاضر است بمیرد اما از همتایان اروپایی خود نخواهد تا برای سومین بار بریگزیت را به تعویق بیاندازند، قانون را دور می‌زند. منبع: ایسنا برچسب ها: دادگاه انگلیس ، بریگزیت ، تعلیق پارلمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دادگاه انگلیس بریگزیت تعلیق پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!