Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ناامنی‌ها در افغانستان تشدید شده و تنها ۱۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده شرکت برق این کشور اعلام کرد که برق کابل و ۱۱ ولایت دیگر افغانستان تا زمان نامعلومی وصل نخواهد شد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شرکت برق افغانستان موسوم به «برشنا» اعلام کرد که پس از تخریب پایه‌های چند دکل برق در ولایت «بغلان» و «قندز» تمام برق وارداتی ازبکستان و تاجیکستان قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برشنا افزود: دو دکل برق در ولایت بغلان، یک دکل دیگر در شهرستان «دند شهاب‌الدین» این ولایت و دکل برق دیگری نیز در منطقه «قلان» ولایت قندوز توسط مخالفان مسلح تخریب و سبب شده تا تمام برق وارداتی ازبکستان و تاجیکستان به افغانستان قطع شود.

«وحیدالله توحیدی» سخنگوی برشنا گفت: هنگامی که تیم‌های فنی این شرکت اجازه ورود به منطقه را پیدا کنند ابتدا بطور اضطراری برق کابل را وصل کرده و سپس کار بازسازی دکل‌ها را آغاز می‌کنند.

وی افزود که به دلیل حضور طالبان در مناطق مذکور کار مرمت خطوط برق آغاز نشده و 11 ولایت افغانستان از جمله کابل تا زمان نامشخصی بدون برق خواهند بود.

برق کابل و 11 ولایت افغانستان قطع شددرگیری‌ها برق 7 ولایت افغانستان را قطع کرد

گفتنی است که از مجموع مردم افغانستان تنها 36 درصد به برق دسترسی دارند و حدود 75 درصد از برق مصرفی این کشور نیز از دیگر کشورها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر

مسئولان ریاست احصائیه و معلومات ولایت کنر، از توزیع ۶۸ هزار و ۶۰۷ تذکره برقی و کاغدی طی سال ۱۴۰۲ در این ولایت خبر داده اند.

به گفته مسئولان، این ریاست همچنین در سال گذشته خورشیدی ۱۹۲ کارت تولد و یک هزار و ۳۶۰ پارچه فوتی را توزیع کرده است.

از سویی هم وزارت امور داخله طالبان می‌گوید، مدیریت پاسپورت ولایت ‎ارزگان در سال گذشته خورشیدی ۱۱ هزار و ۵۰۴ جلد پاسپورت توزیع کرده است.

به گفته این وزارت، با توزیع این شمار پاسپورت حدود ۶۰ میلیون و ۱۵۷ هزار افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز