Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطفی بابیان اینکه ستاد راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی برای عملیاتی شدن این نقشه تشکیل‌شده است گفت: برای تدوین این نقشه دو هزار صاحب‌نظر فرهنگی همکاری کرده‌اند و ۱۵۰ جلسه تخصصی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بوشهر،نصرت‌الله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه گام دوم انقلاب، تمام تصمیمات خصمانه نظام سلطه را نقش بر آب کرد و همدلی و حمایت مردم در عرصه تحقق گام دوم نقش تأثیرگذاری دارد، اظهار داشت:  در آینده نیاز بیشتری به این همدلی و صمیمیت داریم و شورای فرهنگ عمومی جایگاه رفیعی در عرصه بررسی و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه دارد و از اختیارات بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فعالیت شورای فرهنگ عمومی درخور سپاسگزاری است تصریح کرد: هرچند این شورا فعالیت‌های زیادی در عرصه فرهنگ جامعه انجام می‌دهد ولی آن کارآمدی در حوزه فرهنگ جامعه دیده نمی‌شود و مصوبات آن عملیاتی نشده است.

 

لطفی، ظرفیت شورای فرهنگ عمومی را بسیار بالا با پشتوانه قوی دانست و افزود: این شورا به سبب نداشتن ضمانت اجرایی تاکنون کارآمدی فرهنگی مؤثری نداشته است.

 

وی بابیان اینکه دو ماه قبل فعالیت شورای فرهنگ عمومی بازنگری و آسیب‌شناسی شد افزود: در این راستا فرهنگ عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی به استان‌ها ابلاغ‌شده است که خیلی اقدامات می‌توان انجام داد.

 

لطفی بابیان اینکه ستاد راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی برای عملیاتی شدن این نقشه تشکیل‌شده است گفت: برای تدوین این نقشه دو هزار صاحب‌نظر فرهنگی همکاری کرده‌اند و 150 جلسه تخصصی تشکیل شد.

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: به تازگی ستاد راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تشکیل‌شده که شورای فرهنگ عمومی استان‌ها بازوان اجرایی این ستاد محسوب می‌شوند.

 

وی با اشاره به تدوین سند و نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: ستاد راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی برای عملیاتی شدن این نقشه تشکیل‌شده است.

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با قدردانی از همدلی و هم‌افزایی مردم و مسئولان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب باروحیه جهادی، مردم نقش‌آفرینی کردند به‌گونه‌ای که ترفندهای دشمن ناکام ماند.

 

وی، روحیه جهادی را سبب توفیق الهی دانست و افزود: بصیرت سیاسی، روحیه ولایت‌مداری و جهادی سبب نقش‌آفرینی مردم در چهلمین سال انقلاب اسلامی و ناکام گذاشتن ترفندهای دشمنان شد.

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور حضور مثال‌زدنی مردم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال قبل را ظرفی و سرمایه مهم و بزرگی دانست و تصریح کرد: همه مجموعه‌ها با گرایش‌ها، سلیقه‌های متفاوت سیاسی و جناحی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند.

 

وی، حضور حماسی مردم در برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را عرصه دیگری از دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: این حضور باشعور و پرشور در برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب، مقابله دفاع مقدس با دشمن محسوب می‌شود و همدلی مردم و مسئولان سبب تقویت منابع و امنیت ملی شد.

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور این حضور را نمونه‌ای دیگر از همدلی و صمیمیت مردم و مسئولان دانست و گفت: برای نخستین بار جمعیت حضور مردم در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 30 درصد بیشتر از سال‌های قبل بود که این نشانه همدلی همه آحاد جامعه بود.

 

لطفی بابیان اینکه 24 نهاد و سازمان عضو رسمی ستاد چهلمین سال انقلاب هستند تصریح کرد: در این عرصه سپاه و بسیج جانانه در عرصه بودند و صداوسیما از دو سال قبل فعالیت‌های خود را آغاز کرد که درخور سپاس است.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا عاشورای حسینی مسجد طراز اسلامی ماه محرم اربعین حسینی اصفهان عزاداری محرم نماز ظهر عاشورا فعالیت های مسجدی نقشه مهندسی فرهنگی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌تازگی رئیس جمهور دستوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد مبنی بر اینکه پیشنهادی را برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که ماده واحده آن در جلسه ۸۹۶ بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ هفدهم بهمن ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است، ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این موضوع درخواست و پیشنهاد ما از تمام جریان ذی‌نفع در استان اصفهان این است که یکپارچه پیگیری کنند تا شهر جهانی نوآوری با محوریت ظرفیت‌های میراثی و بالقوه فعلی اصفهان شکل گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی و عضو شبکه جهانی «شهرهای یادگیرنده» یونسکو، پایتخت صنایع دستی کشور و مقصد گردشگری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن، بیشترین میراث ثبت شده جهانی را دارد و بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نسبت سرانه جمعیتی در کشور در استان اصفهان داریم، همچنین پیشرو در تأسیس پارک‌های علمی و فناوری است و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر وجود دارد، بی‌شک زیبنده است که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور نیز باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به این موضوع و سابقه فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان، به‌طور ویژه از استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند تا محقق شود، گفت: امیدواریم همدلی و هماهنگی لازم بین وزارت ارشاد و استانداری اصفهان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امکان دارد شهر تجلی مجازی هم داشته باشد، اما پیگیری، ابتکار، سیاست‌گذاری و عرض اندام فعالیت‌های منسجم و منظم موضوع می‌تواند توسط کل اکوسیستم نوآوری اصفهان پایه‌گذاری شود.

کد خبر 745450

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود