Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: بازار دلار رابطه مستقیمی با سیاست دارد و دقیقا به همین دلیل هیچ پیش بینی هم برای این بازار وجود ندارد.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: بازار ارز چند هفته گذشته را با روند کاهش قیمتی سپری کرده، به نحوی که آرامش نسبی در این بازار حاکم است، برخی از کارشناسان بازار ارز علت این آرامش را در سیاست‌های دولت و بانک مرکزی میدانند که با هزینه بالا و سرکوب نرخ ارز میسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین خصوص با "باقر معبودی نژاد،رییس اتحادیه طلا وجواهر مشهد"به گفتگو نشسته ایم که می خوانید:

قدس آنلاین:دلایل آرامش دلار طی روزهای اخیر چیست؟

معبودی نژاد: دلیل افزایش قیمت ها همیشه در بازار دلار به خاطر وجود تهدید ها و تحریم هایی است که برای کشورمان به وجود می آید. و همین مسائل باعث تقاضای خرید بیش از اندازه مردم می شود و چون در این مواقع عرضه از تقاضا کمتر است باعث افزایش قیمت می شود. ولی الان که این آرامش وجود دارد به دلیل این است که در مسائل سیاسی آرامش بوجود آمده است. و از آن گذشته چون در بازار جهانی با کاهش قیمت انس طلا مواجه هستیم در این بازار کمی آرامش داریم و حتی حدود سه درصدی هم کاهش داشته ایم.

ولی به هر شکل وجود ماه محرم از یک طرف و از طرف دیگر همطرازی بازارعرضه و تقاضا و نبود و حباب قیمتی باعث این آرامش در بازار دلار طی روزهای اخیرشده است.

قدس آنلاین: یعنی ممکن است در این بازار در بعد از ماه محرم تغییری ایجاد شود؟

معبودی نژاد: به هر شکل بازار دلار رابطه مستقیمی با سیاست دارد و دقیقا به همین دلیل هیچ پیش بینی هم برای این بازار وجود ندارد.

قدس آنلاین: چرا همیشه در مشهد دلار از بقیه نقاط کشور ارزان تر است؟

معبودی نژاد: همسایگی با کشور افغانستان و مراودات و صادراتی که با این کشور و مخصوصا شهر هرات وجود دارد و از آن جایی که دلار مستقیما از این شهر به مشهد وارد می شود و از طرفی هم چون که همیشه عرضه دلار از تقاضایش بیشتر است همه اینها دست به دست هم می دهد تا دلار در مشهد از بقیه نقاط کشور ارزان تر باشد.

قدس آنلاین: دلار مشهد پس از افغانستان تامین می شود؟

معبودی نژاد: بله چون مراودات ما بیشتر با افغانستان است

قدس آنلاین: فقط از افغانستان وارد مشهد می شود یا از جای دیگری هم وارد می شود؟

معبودی نژاد: برخی ازکشورهای شوروی سابق  مانند ترکمنستان هم هستند که به این کشورها صادرات داریم و  طبیعتا دلار اول وارد خراسان و مخصوصا شهر مشهد میشود.

قدس آنلاین: آیا دلار هرات بر بازار کشور هم تاثیر دارد یا فقط مشهد را تحت تاثیر قرار می دهد؟

معبودی نژاد:تاثیر دلار هرات بر همه کشور است.

قدس آنلاین: چرا دلار هرات بر کاهش یا افزایش قیمت تاثیر دارد؟

معبودی نژاد:همانطورکه گفتم عرضه و تقاضا بر روی این افزایش یا کاهش قیمت ها ارتباط مستقیمی دارد و زمانی که اجناسی وارد کشور می شود طبیعتا به دلاری مازاد بر ارز نیمایی نیاز دارد و چون باید از بازار تامین شود باعث این افزایش و کاهش می شود.

قدس آنلاین: آیا دلار مشهد هم بر بازار هرات تاثیر دارد؟

معبودی نژاد: چون این کشور برای ورود و خروج ارز محدودیتی ندارند خیر دلار ما تاثیری بر بازار هرات ندارد.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عرضه و تقاضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار رشد کرد

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۸۹۵ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (دوشنبه 3 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 43 هزار و 725 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 40 هزار و 895 تومان معامله می‌شود.

بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 536 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 429 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 906 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 111 تومان است.

بروز رسانی: دو‌‌شنبه 3  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43  هزار و 725  

قیمت دلار (حواله)

40  هزار و 895

قیمت یورو (اسکناس)

46  هزار و 536

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 429

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 906

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 111

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • آخرین قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد