Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@08:40:25 GMT

لزوم نهادینه شدن فرهنگ جهاد در سطح جامعه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۸۱۰۷

لزوم نهادینه شدن فرهنگ جهاد در سطح جامعه

آیت الله صفایی بوشهری گفت: جهاد به معنی حرکت پرشور، سراسر شعور، نشات گرفته از ایمان و بصیرت، مقابل دشمن قرار گرفتن و تا حد جان مبارزه کردن است که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بوشهر،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: تنها راه نجات جامعه در قالب جهاد در بخش‌های مختلف ازجمله جهاد در زبان، مال، جان و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علم و فناوری و تولید حرکت‌های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بابیان اینکه جهاد به معنی حرکت پرشور، سراسر شعور، نشات گرفته از ایمان و بصیرت، مقابل دشمن قرار گرفتن و تا حد جان مبارزه کردن است که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: مهم‌ترین جهاد در عرصه بیرونی جهاد دفاعی است همان کاری که جوانان این آب و خاک در دوران هشت سال دفاع مقدس مدرسه‌ای آسمانی برای آموزش و رشد و تعالی جامعه ترسیم کردند.

 

آیت الله صفایی بوشهری گفت: جوانان این سرزمین در مقابل تجاوز دشمن در دوران دفاع مقدس کاری کردند که در طول تاریخ انجام نشد و آنانی که آمده بودند ایران را تجزیه و کار آن را یکسره کنند با ایجاد کوه پایداری برای نظام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

 

وی بابیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از همان ابتدا تاکنون توانسته با تصمیم‌گیری به‌موقع برای صحنه‌های سرنوشت‌ساز و مؤثر جامعه نقش مهمی در سطح جامعه ایفا کند افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در صحنه‌های پیچیده نظام داشته به نحوی که اگر آن امور مدیریت نمی‌شد امروز نظام دچار بحران می‌شد اما با تصمیم‌گیری به‌موقع توانستیم پیچ‌های خطرناکی را پشت سر بگذاریم.

 

وی تأکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موجب شد جامعه در مسیری قرار گیرد که ایستگاه آن استقلال، اسلامیت، آزادی و تمدن باشد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورا مسجد عاشورای حسینی عزاداری محرم ماه محرم نماز ظهر عاشورا شیراز محرم حسینی محرم اربعین حسینی فرهنگ جهاد کار جهادی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای تأمین و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان صومعه‌سرا به مناسبت سالروز تأسیس سپاه اظهار کرد: اوایل انقلاب، شاهد اتفاقات و درگیری‌های داخلی بسیار از سوی منافقین بودیم که به امنیت کشور صدمه زده بود؛ منافقانی که دست‌پرورده آمریکا و حتی از داعش بدتر بودند و جنایات بسیاری را علیه این مردم مرتکب شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هم‌آوایی میان مسؤولان و پیشرفت‌های امروز کشور با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در بحران جنگ تحمیلی با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم اما خداوند ما را به جایگاهی رساند تا امروز در برابر قدرت‌های نظامی دنیا بایستیم و نه‌تنها در عرصه نظامی بلکه در تمام زوایای مربوط به امور کشور رشد کرده‌ایم و امکانات و خدمات حتی به روستاهایمان رفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی افراد با هر بهانه‌ای فقط درصدد حمله غیرمنصفانه به ارکان نظام هستند و در زمین دشمن بازی می‌کنند، تصریح کرد: کار دشمن هم هجمه وارد کردن و بزرگ‌نمایی لکه‌های سیاه است.

امام جمعه رشت با اشاره به نیروهای توانمند و سالمی که در سراسر کشور در حال نقش‌آفرینی هستند، گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم؛ امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجو داریم که در حال تحصیل هستند و دانشجوهای علوم پزشکی و نظامی قوی هم داریم که مایه افتخار هستند.

وی به حضور حماسه ساز مردم در راهپیمایی روز قدس و صفوف نماز عید فطر در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: این مردم بصیر با درک شرایط می‌دانند کجا باید در راه رضای خدا قیام کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم با تاکید بر مسئله جهاد تبیین خواستار گفتن موفقیت‌ها و یادآوری ایام‌الله برای مردم شده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به مسؤولان گفت: مطالبات مردم، زیاد و به حق است اما با توجه به امکانات قطعاً نمی‌توان پاسخگوی همه مطالبات مردم بود اما باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید و در هر حال با چهره گشاده و نیکو با مردم روبه‌رو شوید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه مشکلات با هماهنگی و هم‌آوایی میان مسؤولان در شهرستان‌ها قابل برطرف شدن هستند، عنوان کرد: حضور میدانی مسؤولان بین مردم سبب خوشحالی و رضایت مردم خواهد شد و باید جدی گرفته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی درباره برطرف کردن غم‌های دیگران افزود: در روایات آمده است هرکسی غمی را از چهره‌ای بزداید، خداوند غم‌های دنیا و آخرت او را برطرف خواهد کرد.

وی در پایان با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند و به قدرتمندی سپاهی که از دل مردم و با مردم است، باور دارند.

کد خبر 6084429

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • نیرو‌های مسلح در قضایای اخیر چهره خوبی از اقتدار خود به نمایش گذاشتند/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند