Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «وحید حسینی کیا» رییس گروه مبارزه با قاچاق اداره کل مرزی معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور که به همراه هیات اعزامی ایران در همایش دو روزه مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی در شهر اسلام آباد حضور دارد ضمن سخنرانی در این نشست، سیاست ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

حسینی کیا امروز ( سه شنبه )  در حاشیه این همایش طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ما احساس می کنیم که برای مبارز همه جانبه با قاچاق انسان به عنوان یک پدیده شوم که جهان را درگیر خود کرده، نیاز به مشارکت فعال کشورهای مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: علاوه بر همکاری های جمعی، ما می توانیم در بخش های منطقه ای به صورت دوجانبه و چندجانبه این موضوع با مشارکت همسایگان پیگیری کنیم و انتظار می رود این بلا که از آن به عنوان «برده داری نوین» یاد می شود، به نوعی با همکاری فعال و مشترک کشورها حل شود.

نمایندگان ایران در همایش مبارزه با قاچاق انسان گفت: براساس اهداف و وظایفی که بر عهده وزارت کشور به ویژه معاونت امنیت انتظامی است و کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان در این همایش شرکت و اقدامات و برنامه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه همه جانبه با این پدیده شوم را ارائه کردیم.

وی اظهار داشت: طی سخنرانی در این همایش اشاره کوتاهی به موقعیت مهم جغرافیایی و سیاسی ایران در خاورمیانه و به ویژه منطقه حساس خلیج فارس شد و با توجه به اینکه ایران سومین کشور پس از چین و روسیه دارا پرتردد ترین همسایه ها است و همزمان با ۱۵ کشور همسایه و دارای مرزهای هوایی، زمینی و آبی هستیم لازم بود به این نکات اشاره شود.

حسینی کیا گفت: نمایندگان کشورهای حاضر در این همایش همچنین در جریان اقدامات ایران برای مقابله با قاچاق و مهاجرت های غیرقانونی قرار گرفتند، در واقع بر دیدگاه دولت جمهوری اسلامی نسبت به پدید شوم قاچاق انسان تمرکز کردیم چون این قائله بسیار مهم است به این دلیل که برای دولت و ملت شریف ایران به حیث کشور ایرانی و اسلامی و به لحاظ دینی و ملی بحث کرامتم شرافت و ارزشهای انسانی بسیار مهم است زیرا قاچاق انسان به صورت مستقیم این موضوعات را مورد هدف قرار می دهد بنابراین ایران تاکید دارد که با این پدیده که جنایی و فرا مرزی است، به طور جدی مقابله شود.

وی اظهار داشت: اقدامات ایران در حوزه مبارزه با قاچاق انسان و جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی به کشور عبارت اند از کنترل های مرزی، برنامه های مقابله ای با ورود اتباع غیرمجاز به کشور که در این زمینه انسداد فیزیکی و خلا های مرزی انجام می شود.

رئیس هیات ایرانی در نشست اسلام آباد افزود: اگر چه متاسفانه با کمبود اعتبارات مواجه هستیم اما دولت محترم مصمم است که خلاهای مرزی و گذرگاه های مرزی را به گونه ای محکم کند که بتوان جلوی ترددهای غیرقانونی را بگیریم. در این زمینه دایر نمودن هنگ های مرزی، پایگاه های دریایی، برجک های مرزی و تجهیز پاسگاه ها انجام شده است و علاوه بر این ایجاد توسعه موانع فیزیکی را نیز در دستور کار داریم. اهتمام در توسعه کنترل الکترونیکی مرزها و همچنین ساخت و تجهیز تعداد بسیار زیادی از اردوگاه ها برای نگهداری دستگیر شدگان مرتبط با ورود اتباع خارجی غیرقانونی نیز جزیی از اقدامات موثر ما می باشد.

وی گفت: تهیه و تدوین دستور العمل ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی زمینی و هوایی کشور را در دست داریم. بحث اعمال و مراقبت های بهداشتی و درمانی برای افرادی که قربانی این پدیده شوم هستند نیز شامل این برنامه ها می باشد.

رییس گروه مبارزه با قاچاق اداره کل مرزی وزارت کشور افزود: ایران برای رسیدن به اهداف و راهکار مشترک برای حل قاچاق انسان که یک معحل منطقه ای و جهانی است، در حال پیگیری آن از طریق همکاری های دوجانبه و چند جانبه با کشورهای همسایه است و این مهم از طریق انعقاد تفاهم نامه و اسناد همکاری با کشورهای مقابل پیگیری می شود. وی اظهار داشت: بحث ساختاری از موضوعات مهمی است که در سخنرانی هیات ایرانی در همایش مقابله با قاچاق مورد تاکید قرار گرفت. وزارت کشور با توجه به اهمیت این موضوع اقدام به تشکیل کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان کرده که دستگاه ها و و نهادهای متولی آن در این کیمیسیون حضور دارند و نمایندگان آن راهکارهای خود را مطرح می کنند.

حسینی کیا افزود: در واقع این کمیسیون مجالی برای اهداف و برنامه ریزی و همچنین تبیین سیاست های نهادهای متولی در امر مبارزه با قاچاق و مهاجرت های غیرقانونی است. وی با اشاره به مبحث قانونی معضل قاچاق انسان و مهاجرت های غیرقانونی نیز گفت: خوشبختانه ایران اسلامی جز کشورهایی است که از ابتدا قوانین بازدارنده بسیار روشن و شفاف تدوین و به اجرا درآورده است. ایران در سال ۱۳۸۳ قانون مبارزه با قاچاق انسان را تدوین و تهیه و سپس ارائه کرد. بعد از آن با توجه به اینکه قاچاق انسان شکل جدید و پیچیده به خود گرفته بود، نیاز به بازنگری و اصلاح قانون احساس شد. یکی از کارهای مهمی که کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان انجام داد جمع آوری و بررسی نقطه نظرات و پیشنهادهای کاربردی و موثر نهادها و سازمان های عضو این کمیسیون بود که برای بازنگری در این قانون ارائه شد و در هر حال این پیشنهادها به قوه قضاییه ارسال و سپس رییس محترم دستگاه قضا به دولت ارائه کرد و در حال حاضر هم در کمیسیون های تخصصی در مجلس در حال پیگیری است و قرار به زودی پس از تصویب برای اجرا به دستگاه های ذی ربط به ویژه کمیسیون مربوطه برای ابلاغ شود که این امر کمک بزرگی به بحث رفع و رجوع خلاءهای موجود قانونی برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق انسان می کند.

همایش دو روزه مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی با حضور نمایندگان هفت کشور از جمله هیات ایران روز گزشته دوشنبه در "اسلام آباد" پایتخت پاکستان گشایش یافت و امروز به کار خود پایان می دهد.

هیات جمهوری اسلامی ایران حاضر در این برنامه متشکل از «سید وحید حسینی کیا» رئیس گروه مبارزه با قاچاق اداره کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور، «سید مهدی رفیعی» کارشناس اداره حقوقی وزارت امور خارجه ، و «امید سروری» افسر رابط مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاکستان است. «ساسان مدرس» نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران نیز در این همایش حضور دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان سازمان ملل متحد قاچاق انسان مهاجرت غیرقانونی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه

سردار محمد عارف سپهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در راستای حراست و کنترل مرز‌های استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ مواضع مناسب، سد راه قاچاقچیان شدند و متجاوزان به محض مشاهده ماموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان اضافه کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف کردند و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری با اشاره به تبعات قاچاق کالا، ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی در راستای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است